• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید از شرکت: مطالعه موردی شرکت ایران خودرو

    (ندگان)پدیدآور
    فرهنگی, علی اکبرعباس پور, عباسبورقانی فراهانی, سهیلاعباچیان قاسمی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    606.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از مطالعه حاضر، تحلیل تأثیر رسانه­های اجتماعی بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید محصولات شرکت ایران­ خودرو با استفاده از نظریه رفتار برنامه­ریزی شده می­‌باشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکت ایران­‌خودرو در محدوده شهر تهران می­باشد. توضیح آنکه، منابع اطلاعاتی که مشتریان از آن استفاده می­کنند، نگرش آنها را نسبت به محصول یا شرکت و در نتیجه، نیات رفتاری آنها را تحت­ تاثیر قرار می­دهد. از سوی دیگر، رسانه­‌های اجتماعی یکی از منابع اطلاعاتی مهم برای مشتریان قلمداد می­شود و بنا بر این لازم است این بعد از رفتار نگرشی مورد مطالعه قرار گیرد. گردآوری داده­‌های این مطالعه با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت که با بهره‌­گیری از نمونه­‌گیری در دسترس، 210 مشتری به عنوان نمونه انتخاب شد. به منظور تحلیل رابطه میان رسانه­ های اجتماعی، نگرش نسبت به نام تجاری، و قصد خرید محصولات شرکت، از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شده است. برخی از یافته ها نشان می دهد که افزایش تبلیغات سنتی شرکت ایران­‌خودرو و رسانه­‌های اجتماعی منجربه نگرش مثبت مشتریان نسبت به برند شر­کت می­شود، اما میزان تأثیرگذاری رسانه­های اجتماعی بیشتر از تبلیغات سنتی می­باشد. به­‌علاوه، نگرش نسبت به نام تجاری منجر به خرید محصولات شرکت می­‌شود.
    کلید واژگان
    رسانه‌های اجتماعی
    نگرش نسبت به نام تجاری
    معادلات ساختاری
    شرکت ایران‌خودرو

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-09-23
    1393-07-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
    هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
    دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی پردیس دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2008-0468
    URI
    https://gmj.ut.ac.ir/article_66516.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366729

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب