تحلیل تأثیر رسانههای اجتماعی بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید از شرکت: مطالعه موردی شرکت ایران خودرو
(ندگان)پدیدآور
فرهنگی, علی اکبرعباس پور, عباسبورقانی فراهانی, سهیلاعباچیان قاسمی, رضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از مطالعه حاضر، تحلیل تأثیر رسانههای اجتماعی بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید محصولات شرکت ایران خودرو با استفاده از نظریه رفتار برنامهریزی شده میباشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکت ایرانخودرو در محدوده شهر تهران میباشد. توضیح آنکه، منابع اطلاعاتی که مشتریان از آن استفاده میکنند، نگرش آنها را نسبت به محصول یا شرکت و در نتیجه، نیات رفتاری آنها را تحت تاثیر قرار میدهد. از سوی دیگر، رسانههای اجتماعی یکی از منابع اطلاعاتی مهم برای مشتریان قلمداد میشود و بنا بر این لازم است این بعد از رفتار نگرشی مورد مطالعه قرار گیرد. گردآوری دادههای این مطالعه با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت که با بهرهگیری از نمونهگیری در دسترس، 210 مشتری به عنوان نمونه انتخاب شد. به منظور تحلیل رابطه میان رسانه های اجتماعی، نگرش نسبت به نام تجاری، و قصد خرید محصولات شرکت، از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شده است. برخی از یافته ها نشان می دهد که افزایش تبلیغات سنتی شرکت ایرانخودرو و رسانههای اجتماعی منجربه نگرش مثبت مشتریان نسبت به برند شرکت میشود، اما میزان تأثیرگذاری رسانههای اجتماعی بیشتر از تبلیغات سنتی میباشد. بهعلاوه، نگرش نسبت به نام تجاری منجر به خرید محصولات شرکت میشود.
کلید واژگان
رسانههای اجتماعینگرش نسبت به نام تجاری
معادلات ساختاری
شرکت ایرانخودرو
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهراندانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی پردیس دانشگاه اصفهان




