• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی استراتژی انتخاب رسانه تبلیغاتی مبتنی بر رفتار مصرف‌کنندگان

    (ندگان)پدیدآور
    زارعی قرکانلو, قاسممشبکی, اصغرکردنائیج, اسدالله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    560.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله به مطالعه استراتژی انتخاب رسانه تبلیغاتی در یک شرکت فرضی می­پردازد. در تحقیق حاضر، برای مطالعه استراتژی انتخاب رسانه تبلیغاتی، از مفهوم تخصیص رسانه استفاده شده است. در این مطالعه، رسانه­های تبلیغاتی در چهار بخش تلویزیون، رادیو، روزنامه و اینترنت مورد ارزیابی قرار گرفته­اند. در همین رابطه، ابتدا با نظر­سنجی از جامعه مصرف­کنندگان، میزان میانگین زمان مشاهده هر رسانه و درصد مشاهده­کنندگان هر رسانه مشخص شد و سپس با معیار قرار دادن رفتار مخاطبان هدف و لحاظ نمودن نظرات مدیریت سازمان، مدل برنامه­ریزی خطی چند­هدفه انتخاب رسانه تبلیغاتی ترسیم شد. در نهایت با حل این مدل، بودجه اختصاص‌یافته به هر یک از رسانه­های تبلیغاتی، تعیین شد. خروجی این تحقیق، با توجه به توابع هدف و محدودیت­های تحقیق بیشترین تخصیص بودجه را به رسانه تلویزیون داشت. نتایج تحقیق همچنین نشان داد که رسانه تلویزیون بالاترین رتبه را از لحاظ میزان مشاهده توسط مخاطبان هدف در صنعت قطعه‌سازی خودرو به خود اختصاص داده است و رسانه‌های رادیو، روزنامه و اینترنت در رتبه‌های بعدی قرار دارند. به بیان دیگر در صنعت قطعه­سازی خودرو، از لحاظ میزان دیده‌شدن توسط مخاطبان هدف، رسانه تلویزیون در بین چهار رسانه مورد مطالعه بیشترین اثر را بر مشتریان هدف دارد و رسانه­های رادیو، روزنامه و اینترنت در رتبه­های بعدی قرار دارند.

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-09-23
    1393-07-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت و اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی
    استاد گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه تربیت مدرس
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    2008-0468
    URI
    https://gmj.ut.ac.ir/article_66513.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366726

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب