مرور دوره 13, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بازنمایی سینمایی بافت سیاسی ایران؛ تحلیل گفتمان انتقادی موردی فیلم «هویت»
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-02-20)مقالهی حاضر با استفاده از نظریهی بازنمایی و بهرهگیری از تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف، به چگونگی بازنمایی مناسبات سیاسی در فیلم «هویت» (حاتمیکیا، 1364) میپردازد و پس از تبیین زمینهی سیاسی و معرفی جناحها و گروههای ...
-
بازنماییِ اخبار؛ تبیینی شناختشناسانه
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-02-20)بحث بازنمایی در فلسفۀ شناخت قابل اتساع به بحث دروازهبانی خبر در مباحث رسانه است. اینکه از نگاه سردبیران خبر چه گزارشهایی ارزش خبری دارند تاحدودی به این جهت میدهد که مخاطبان دنیا را چگونه ببینند. مجموعه خبرهایی که با ...
-
تبیین تاثیر رسانه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی استان مازندران)
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-02-20)پیشرفتهای اخیر فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی موجب شده تا شیوههای نوینی برای کسب اطلاعات و ارتباطات سیاسی از طریق نسل دوم فناوریهای وب بوجود آید. بدلیل محدودیت ایجاد محافل عمومی بحث و گفتگو و روند کاهنده علاقه مردم به ...
-
فضا و زمان دیجیتال در هنر چند رسانه ای با تأکید بر آثار دنیل استیگمن مانگرین و الساندرو راواگنان
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-02-20)هنر چند رسانه ای به منظور شکستن کیفیت خطی و سنتی فضا و زمان، بر آن است تا ادراک جدیدی از پدیده فضا و زمان را در محیط دیجیتال فراهم آورد و به طور بنیادین آنها را بازآرایی کند. این نوع هنری همچنین قابلیت های منحصر به فردی ...
-
نقش رسانهها در اقناع افکار عمومی: مطالعه موردی طرح «انصراف از دریافت یارانهها»
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-02-20)هدف تحقیق شناسایی میزان و نحوه استفاده از تکنیکهای اقناعی در تولید محتوا و دروازهبانی مطالب مرتبط با طرح «انصراف از دریافت یارانه» در شبکه یک تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و سه روزنامه «ایران»، «اعتماد» و «کیهان» است. این ...
-
هنر کمیک در آینة تصاویر دیداری و ذهنی: بازنمایی مرجان در پرسپولیس
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2019-02-20)



