• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی گلستان
    • دوره 1, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی گلستان
    • دوره 1, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و تولید چندرسانه ای آموزش ایمنی و ترافیک و تاثیر آن بر میزان یاد گیری و یاد داری دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی شهر گرگان

    (ندگان)پدیدآور
    زارعی زوارکی, اسماعیلخاری, رقیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    533.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این مقاله نشان دادن کاربرد چندرسانه ای ها و به دنبال آن یادگیری معنادار در آموزش فراگیران و نقش چندرسانه ای ها در مقایسه با نسخه ی چاپی در آموزش مفاهیم ایمنی و ترافیک و درونی سازی هنجارها و قواعد ترافیکی و بحث ایمنی می باشد. به منظور بررسی فرضیه های فوق از میان مناطق شهر گرگان دو منطقه و از هر منطقه یک مدرسه برای انجام پژوهش انتخاب گردید. این نمونه شامل دو کلاس سوم ابتدایی بود که هر کلاس به صورت تصادفی در معرض یک روش آموزش قرار گرفت. حجم نمونه ی مورد نظر 42 نفر است. چندرسانه ای مورد استفاده در پژوهش توسط محقق ساخته شده بود که ارایه ی مطالب در آن به شکل محاوره ای بود. قبل از شروع آموزش، پیش آزمون در هر دو گروه (سنتی و چندرسانه ای) اجرا گردید. گروه اول مطالب را از طریق کتاب ( سنتی ) دریافت کردند و در گروه دوم مطالب از طریق چندرسانه ای ارایه شد. پس آزمون در هر دو گروه بعد از اتمام جلسات اجرا شد تا میزان یادگیری دانش آموزان ارزیابی شود. در هر دو گروه محتوای درس یکسان بود. عامل دیگری که می بایست اندازه گیری می شد، میزان یادداری دانش آموزان بود. برای سنجش میزان یادداری دانش آموزان در این پژوهش دو هفته بعد از پایان آموزش به وسیله ی آزمون یادداری، میزان پایداری مطالب در حافظه ی دانش آموزان سنجیده شد. اطلاعات به دست آمده از پیش آزمون، پس آزمون و آزمون یادداری با استفاده از t مستقل و t وابسته با کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج زیر به دست آمد. یافته های پژوهش نشان می دهد که چندرسانه ای آموزش ترافیک و ایمنی بر میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی موثر است. چندرسانه ای آموزش ترافیک و ایمنی در مقایسه با نسخه ی چاپی آن بر میزان یادگیری و یاداری دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی موثرتر است.
    کلید واژگان
    طراحی
    چندرسانه ای آموزشی
    ترافیک
    ایمنی
    یادگیری و یادداری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2010-12-22
    1389-10-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی استان گلستان - دفتر تحقیقات کاربردی
    سازمان پدید آورنده
    برون سازمانی
    برون سازمانی

    URI
    http://golestan.jrl.police.ir/article_16125.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366438

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب