نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارعی زوارکی, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorخاری, رقیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:40:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:40:34Z
dc.date.available1399-07-09T09:40:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:40:34Z
dc.date.issued2010-12-22en_US
dc.date.issued1389-10-01fa_IR
dc.identifier.citationزارعی زوارکی, اسماعیل, خاری, رقیه. (1389). طراحی و تولید چندرسانه ای آموزش ایمنی و ترافیک و تاثیر آن بر میزان یاد گیری و یاد داری دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی شهر گرگان. فصلنامه علمی دانش انتظامی گلستان, 1(4), 63-92.fa_IR
dc.identifier.urihttp://golestan.jrl.police.ir/article_16125.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366438
dc.description.abstractهدف اصلی این مقاله نشان دادن کاربرد چندرسانه ای ها و به دنبال آن یادگیری معنادار در آموزش فراگیران و نقش چندرسانه ای ها در مقایسه با نسخه ی چاپی در آموزش مفاهیم ایمنی و ترافیک و درونی سازی هنجارها و قواعد ترافیکی و بحث ایمنی می باشد. به منظور بررسی فرضیه های فوق از میان مناطق شهر گرگان دو منطقه و از هر منطقه یک مدرسه برای انجام پژوهش انتخاب گردید. این نمونه شامل دو کلاس سوم ابتدایی بود که هر کلاس به صورت تصادفی در معرض یک روش آموزش قرار گرفت. حجم نمونه ی مورد نظر 42 نفر است. چندرسانه ای مورد استفاده در پژوهش توسط محقق ساخته شده بود که ارایه ی مطالب در آن به شکل محاوره ای بود. قبل از شروع آموزش، پیش آزمون در هر دو گروه (سنتی و چندرسانه ای) اجرا گردید. گروه اول مطالب را از طریق کتاب ( سنتی ) دریافت کردند و در گروه دوم مطالب از طریق چندرسانه ای ارایه شد. پس آزمون در هر دو گروه بعد از اتمام جلسات اجرا شد تا میزان یادگیری دانش آموزان ارزیابی شود. در هر دو گروه محتوای درس یکسان بود. عامل دیگری که می بایست اندازه گیری می شد، میزان یادداری دانش آموزان بود. برای سنجش میزان یادداری دانش آموزان در این پژوهش دو هفته بعد از پایان آموزش به وسیله ی آزمون یادداری، میزان پایداری مطالب در حافظه ی دانش آموزان سنجیده شد. اطلاعات به دست آمده از پیش آزمون، پس آزمون و آزمون یادداری با استفاده از t مستقل و t وابسته با کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج زیر به دست آمد. یافته های پژوهش نشان می دهد که چندرسانه ای آموزش ترافیک و ایمنی بر میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی موثر است. چندرسانه ای آموزش ترافیک و ایمنی در مقایسه با نسخه ی چاپی آن بر میزان یادگیری و یاداری دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی موثرتر است.fa_IR
dc.format.extent533
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان گلستان - دفتر تحقیقات کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی دانش انتظامی گلستانfa_IR
dc.relation.ispartofGolestan police science quarterly Journalen_US
dc.subjectطراحیfa_IR
dc.subjectچندرسانه ای آموزشیfa_IR
dc.subjectترافیکfa_IR
dc.subjectایمنیfa_IR
dc.subjectیادگیری و یادداریfa_IR
dc.titleطراحی و تولید چندرسانه ای آموزش ایمنی و ترافیک و تاثیر آن بر میزان یاد گیری و یاد داری دانش آموزان دختر پایه ی سوم ابتدایی شهر گرگانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentبرون سازمانیfa_IR
dc.contributor.departmentبرون سازمانیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue4
dc.citation.spage63
dc.citation.epage92


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد