• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • حرکت
    • دوره 36, شماره 0
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • حرکت
    • دوره 36, شماره 0
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر تمرین متغیر بر عملکرد یادداری و انتقال پاس بغل پای فوتبال

    (ندگان)پدیدآور
    خواجوی, داریوشخلجی, حسنرضوی, محمد حسینمیناسیان, وازگن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    190.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این تحقیق, بررسی تأثیر سه روش تمرین متغیر بر یادگیری یک مهارت است. روش تحقیق این پژوهش, نیمه تجربی است. جامعة آماری تحقیق شامل مدارس ابتدایی شهریار کرج بود که یکصد آزمودنی به صورت در دسترس انتخاب شدند. این نمونة آماری به طور تصادفی چهار گروه 25 نفره تقسیم شدند که سه گروه برای اجرای برنامه های تمرین متغیر و یک گروه, به عنوان گروه گواه انتخاب شدند. گروه های سه گانة تمرین متغیر به طور تصادفی به گـروه های «الف» , «ب» و «ج» نامگذاری شدند. به منظور تغییر شاخص ها, قطر و وزن توپ و مسافت تا هدف دستکاری شد. گروه «الف» پاس بغل را از 5 فاصله و با توپ شمارة 4, گروه «ب» از 15 فاصله و با توپ شمارة 4 و گروه «ج» از 15 فاصله و با توپ های 3 و 5 انجام دادند. هر آزمودنی در هر جلسه می توانست 60 ضربه بزند که این تکلیف شامل 12 ضربه از هر 5 فاصله بود. گروه «ب» از 15 فاصله و از هر فاصله 4 ضربه زدند. ضربـه های گروه «ج» نیز مانند گروه «ب» بود, با این تفاوت که هر 20 ضربه را با شمارة توپ یکسانی زدند. این تمرین ها در 3 روز انجام شد و پس از 48 ساعت, آزمون یادداری و انتقال انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها, آزمون پاس بغل پای مور- کریستین بود. روش آماری استفاده شده, آزمون تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی توکی بود. حاصل تحلیل امتیازها در مرحلة یادداری نشان داد که بین عملکرد یادداری گروه «ب» و گروه گواه تفاوت معنی داری وجود ندارد (95/0 = ?). همچنین, بین عملکرد گروه های چهارگانه در آزمون انتقال تفاوت معنی داری مشاهده نشد (95/0 = ?). نتیجة کلی اینکه متغیر ساختن بیش از اندازة تمرین و نیز افزایش تعداد تکرارها, موجب افزایش بیشتر یادگیری در این مهارت نخواهد شد.
    کلید واژگان
    تمرین ثابت
    تمرین متغیر
    یادداری و انتقال

    شماره نشریه
    0
    تاریخ نشر
    2008-08-22
    1387-06-01
    ناشر
    دانشکده تربيت بدني دانشگاه تهران

    شاپا
    1563-3306
    URI
    https://joh.ut.ac.ir/article_26970.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/364233

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب