نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقزلسفلو, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاصفهانی, نوشینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:31:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:31:20Z
dc.date.available1399-07-09T09:31:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:31:20Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-20en_US
dc.date.submitted1395-09-30fa_IR
dc.identifier.citationقزلسفلو, حمیدرضا, اصفهانی, نوشین. (1397). مدل تمایل به بازگشت گردشگران فستیوال‌های ورزش‌های بومی و سنتی براساس زیرساخت‌های خدماتی. نشریه مدیریت ورزشی, 10(4), 795-812. doi: 10.22059/jsm.2018.219923.1723fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2018.219923.1723
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_71727.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/363292
dc.description.abstractکیفیت خدمات از مهم‌ترین عواملی است که به رضایت‌مندی و تداوم حضور گردشگران منجر می‌شود. هدف اصلی از تحقیق حاضر طراحی مدل تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی در فستیوال‌های ورزش‌های بومی و سنتی براساس زیرساخت‌های خدماتی است. نمونۀ آماری تحقیق شامل تعداد 375n= گردشگر ورزشی حاضر در فستیوال ورزش کشتی آلیش، کشتی گوروش و مسابقات اسب‌دوانی استان گلستان بود. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامۀ کیفیت خدمات ورزشی چن (2011) و پرسشنامۀ تمایل به بازگشت گردشگران شونک (2006)، استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها پس از اطمینان از توزیع طبیعی داده‌ها، از نرم‌افزار SPSS در بخش آمار توصیفی و استنباطی و نرم‌افزارAMOS  به‌منظور ترسیم تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطۀ معناداری بین کیفیت خدمات و رضایت‌مندی با تمایل به بازگشت مجدد گردشگران ورزشی وجود دارد (05/0≥P و 67/0r=). همچنین در بین کلیۀ ابعاد کیفیت خدمات، مؤلفۀ اعتماد بیشترین تأثیر را بر رضایت‌مندی گردشگران داشت (05/0≥P 42/0β=). بنابراین با توجه به برخورداری از منابع انسانی متخصص که دارای مهارت متناسب با خدمات ارائه‌شده هستند، می‌توان از طریق ایجاد اعتماد در گردشگران و بهبود رضایت‌مندی آنها، زمینۀ حضور مجدد گردشگران ورزشی را فراهم ساخت<strong>.</strong>fa_IR
dc.format.extent856
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2018.219923.1723
dc.subjectتمایل به بازگشتfa_IR
dc.subjectرضایت‌مندیfa_IR
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectگردشگر ورزشیfa_IR
dc.subjectورزش بومی و سنتیfa_IR
dc.titleمدل تمایل به بازگشت گردشگران فستیوال‌های ورزش‌های بومی و سنتی براساس زیرساخت‌های خدماتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه گنبد کاووس-کارشناسی ارشدfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه الزهراfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue4
dc.citation.spage795
dc.citation.epage812


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد