مدل تمایل به بازگشت گردشگران فستیوالهای ورزشهای بومی و سنتی براساس زیرساختهای خدماتی
(ندگان)پدیدآور
قزلسفلو, حمیدرضااصفهانی, نوشیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کیفیت خدمات از مهمترین عواملی است که به رضایتمندی و تداوم حضور گردشگران منجر میشود. هدف اصلی از تحقیق حاضر طراحی مدل تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی در فستیوالهای ورزشهای بومی و سنتی براساس زیرساختهای خدماتی است. نمونۀ آماری تحقیق شامل تعداد 375n= گردشگر ورزشی حاضر در فستیوال ورزش کشتی آلیش، کشتی گوروش و مسابقات اسبدوانی استان گلستان بود. بهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامۀ کیفیت خدمات ورزشی چن (2011) و پرسشنامۀ تمایل به بازگشت گردشگران شونک (2006)، استفاده شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها پس از اطمینان از توزیع طبیعی دادهها، از نرمافزار SPSS در بخش آمار توصیفی و استنباطی و نرمافزارAMOS بهمنظور ترسیم تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطۀ معناداری بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با تمایل به بازگشت مجدد گردشگران ورزشی وجود دارد (05/0≥P و 67/0r=). همچنین در بین کلیۀ ابعاد کیفیت خدمات، مؤلفۀ اعتماد بیشترین تأثیر را بر رضایتمندی گردشگران داشت (05/0≥P 42/0β=). بنابراین با توجه به برخورداری از منابع انسانی متخصص که دارای مهارت متناسب با خدمات ارائهشده هستند، میتوان از طریق ایجاد اعتماد در گردشگران و بهبود رضایتمندی آنها، زمینۀ حضور مجدد گردشگران ورزشی را فراهم ساخت.
کلید واژگان
تمایل به بازگشترضایتمندی
کیفیت خدمات
گردشگر ورزشی
ورزش بومی و سنتی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه گنبد کاووس-کارشناسی ارشدهیات علمی دانشگاه الزهرا
شاپا
2008-93412676-427X




