ارائه مدل تحلیل اثر خصومت بر پیچیدگی ذهنی و قصد خرید مشتریان برندهای ورزشی
(ندگان)پدیدآور
ابهری ساتلو, مهدیتابش, سعیددوستی, مرتضینظری, رسولنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش تحلیل اثر خصومت بر پیچیدگی ذهنی و قصد خرید مشتریان برندهای ورزشی خارجی(نایک و آدیداس) و داخلی (دایی و مجید) بود. جامعه آماری پژوهش مشتریان برندهای ورزشی خارجی و داخلی در استان مازندران بودند. 384 نفر بر اساس جدول مورگان، به عنوان نمونه انتخاب شدند که پس از توزیع و جمعآوری پرسشنامهها در نهایت 380 پرسشنامه صحیح بود. برای تجزیهو تحلیل دادهها از نرمافزارهایSPSS و AMOS استفاده شد. یافتهها نشان داد که در بین مشتریان برندهای داخلی بین خصومت قومیتنژادی مصرفکننده و پیچیدگی ذهنی، قومی نژادی مصرفکننده و قصد خرید و همچنین بین پیچیدگی ذهنی خرید و قصد خرید رابطه مثبت معناداری وجود دارد ولی بین خصومت عمومی و قصد خرید، خصومت اقتصادی و پیچیدگی ذهنی خرید و همچنین بین خصومت اقتصادی و قصد خرید رابطه معناداری مشاهده نشد. همچنین رابطه منفی معناداری بین خصومت عمومی و پیچیدگی ذهنی خرید مشاهده شد به علاوه یافتهها در بین مشتریان برندهای خارجی نشان داد که بین خصومت قومینژادی و پیچیدگی ذهنی، خصومت قومینژادی و قصد خرید و
کلید واژگان
خصومتمصرفکننده
برندهای ورزشی
تصمیمات خرید
درگیری ذهنی خرید
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایراناستادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
دانشیار گروه مدیریت ورزشی،دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
شاپا
2008-93412676-427X




