• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 12, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه مدیریت ورزشی
    • دوره 12, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل تحلیل اثر خصومت بر پیچیدگی ذهنی و قصد خرید مشتریان برند‌‌های ورزشی

    (ندگان)پدیدآور
    ابهری ساتلو, مهدیتابش, سعیددوستی, مرتضینظری, رسول
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    591.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش تحلیل اثر خصومت بر پیچیدگی ذهنی و قصد خرید مشتریان برند‌‌های ورزشی خارجی(نایک و آدیداس) و داخلی (دایی و مجید) بود. جامعه آماری پژوهش مشتریان برندهای ورزشی خارجی و داخلی در استان مازندران بودند. 384 نفر بر اساس جدول مورگان، به ‌عنوان نمونه انتخاب شدند که پس از توزیع و جمع‌آوری پرسشنامه‌ها در نهایت 380 پرسشنامه صحیح بود. برای تجزیه‌و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزارهایSPSS و AMOS استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که در بین مشتریان برندهای داخلی بین خصومت قومیت‌نژادی مصرف‌کننده و پیچیدگی ذهنی، قومی نژادی مصرف‌کننده و قصد خرید و همچنین بین پیچیدگی ذهنی خرید و قصد خرید رابطه مثبت معناداری وجود دارد ولی بین خصومت عمومی و قصد خرید، خصومت اقتصادی و پیچیدگی ذهنی خرید و همچنین بین خصومت اقتصادی و قصد خرید رابطه معناداری مشاهده نشد. همچنین رابطه منفی معناداری بین خصومت عمومی و پیچیدگی ذهنی خرید مشاهده شد به علاوه یافته‌ها در بین مشتریان برندهای خارجی نشان داد که بین خصومت قومی‌نژادی و پیچیدگی ذهنی، خصومت قومی‌نژادی و قصد خرید و
    کلید واژگان
    خصومت
    مصرف‌کننده
    برندهای ورزشی
    تصمیمات خرید
    درگیری ذهنی خرید

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
    استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
    دانشیار گروه مدیریت ورزشی،دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
    دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان،‌ ایران

    شاپا
    2008-9341
    2676-427X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jsm.2019.250995.2017
    https://jsm.ut.ac.ir/article_76856.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/362945

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب