نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابهری ساتلو, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorتابش, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorدوستی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorنظری, رسولfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:30:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:30:15Z
dc.date.available1399-07-09T09:30:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:30:15Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-23en_US
dc.date.submitted1396-11-03fa_IR
dc.identifier.citationابهری ساتلو, مهدی, تابش, سعید, دوستی, مرتضی, نظری, رسول. (1399). ارائه مدل تحلیل اثر خصومت بر پیچیدگی ذهنی و قصد خرید مشتریان برند‌‌های ورزشی. نشریه مدیریت ورزشی, 12(1), 259-283. doi: 10.22059/jsm.2019.250995.2017fa_IR
dc.identifier.issn2008-9341
dc.identifier.issn2676-427X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2019.250995.2017
dc.identifier.urihttps://jsm.ut.ac.ir/article_76856.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/362945
dc.description.abstractهدف از این پژوهش تحلیل اثر خصومت بر پیچیدگی ذهنی و قصد خرید مشتریان برند‌‌های ورزشی خارجی(نایک و آدیداس) و داخلی (دایی و مجید) بود. جامعه آماری پژوهش مشتریان برندهای ورزشی خارجی و داخلی در استان مازندران بودند. 384 نفر بر اساس جدول مورگان، به ‌عنوان نمونه انتخاب شدند که پس از توزیع و جمع‌آوری پرسشنامه‌ها در نهایت 380 پرسشنامه صحیح بود. برای تجزیه‌و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزارهایSPSS و AMOS استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که در بین مشتریان برندهای داخلی بین خصومت قومیت‌نژادی مصرف‌کننده و پیچیدگی ذهنی، قومی نژادی مصرف‌کننده و قصد خرید و همچنین بین پیچیدگی ذهنی خرید و قصد خرید رابطه مثبت معناداری وجود دارد ولی بین خصومت عمومی و قصد خرید، خصومت اقتصادی و پیچیدگی ذهنی خرید و همچنین بین خصومت اقتصادی و قصد خرید رابطه معناداری مشاهده نشد. همچنین رابطه منفی معناداری بین خصومت عمومی و پیچیدگی ذهنی خرید مشاهده شد به علاوه یافته‌ها در بین مشتریان برندهای خارجی نشان داد که بین خصومت قومی‌نژادی و پیچیدگی ذهنی، خصومت قومی‌نژادی و قصد خرید وfa_IR
dc.format.extent591
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Sport Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsm.2019.250995.2017
dc.subjectخصومتfa_IR
dc.subjectمصرف‌کنندهfa_IR
dc.subjectبرندهای ورزشیfa_IR
dc.subjectتصمیمات خریدfa_IR
dc.subjectدرگیری ذهنی خریدfa_IR
dc.titleارائه مدل تحلیل اثر خصومت بر پیچیدگی ذهنی و قصد خرید مشتریان برند‌‌های ورزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت ورزشی،دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان،‌ ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage259
dc.citation.epage283
nlai.contributor.orcid0000000218539712


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد