طراحی مدل تأثیر کیفیت خدمات ادراکشده بر هویت اجتماعی برند از دیدگاه هواداران باشگاه فوتبال پرسپولیس
(ندگان)پدیدآور
حاتمی, سعیداکبری یزدی, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
 هدف از پژوهش حاضر، طراحی مدل تأثیر کیفیت خدمات ادراکشده بر هویت اجتماعی برند از دیدگاه هواداران باشگاه پرسپولیس بود. روش تحقیق حاضر همبستگی و از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش هواداران تیم فوتبال پرسپولیس بود که برای تماشای مسابقۀ این تیم و النصر عربستان در چارچوب مسابقات جام قهرمانی باشگاههای آسیا در ورزشگاه آزادی حضور یافتند. تعداد این افراد حدود 100 هزار نفر بود، که حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر بهدست آمد. برای جمعآوری اطلاعات از دو پرسشنامۀ کیفیت خدمات کو و کوان (2006) و پرسشنامۀ هویت اجتماعی برند دهدشتی و همکاران (1391) استفاده شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد بین کیفیت خدمات و مؤلفههای آن با هویت اجتماعی برند رابطۀ معنادار وجود دارد. خروجیهای نرمافزارAMOS  نشاندهندۀ مناسب بودن مدل ساختاری بود (میزان شاخصهای 97/0=GFI،94/0=NFI، 98/0=IFI، 98/0=CFI و 60/0= RMSEA نشاندهندۀ برازش مدل ساختاری بودند). با توجه به نتایج تحقیق بهنظر میرسد که کیفیت خدمات و ابعاد آن یکی از مهمترین عوامل تشکیلدهندۀ هویت اجتماعی برند است.
کلید واژگان
برندخدمات
کیفیت
مدل
هواداران
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری رشتۀ مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایراناستادیار، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
شاپا
2008-93412676-427X




