تبیین ابعاد و مؤلفههای توسعه راهبردی مدیریت منابع انسانی (مورد مطالعه: سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران)
(ندگان)پدیدآور
میری قمصری, فاطمهببران, صدیقهسعیدی, احمد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد و مؤلفههای توسعه راهبردی مدیریت منابع انسانی[1] در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و درراستای ارتقای وضع موجود انجام شده است. پژوهش حاضر، ازنظر هدف، کاربردی؛ ازنظر نوع دادهها، کیفی و ازنظر شیوه پژوهش، تحلیل محتواست. مشارکتکنندگان در این پژوهش براساس قاعده و اصل اشباع نظری شامل 15 نفر از افراد صاحبنظر و خبرگان دردسترس در حوزه توسعه راهبردی مدیریت منابع انسانی در سازمان صداوسیما بودند که با روش نمونهگیری هدفمند و نظری انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمهساختمند است. دادهها با استفاده از نرمافزارMAXQDA ، در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیهوتحلیل شد. اعتبار دادهها با استفاده از روش تأییدپذیری توسط مشارکتکنندگان صورت پذیرفت. براساس یافتههای پژوهش، ابعاد و مؤلفههای توسعه راهبردی مدیریت منابع انسانی در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در پنج بعد شامل: بعد توسعه راهبردی منابع انسانی، بعد شرایط علّی، بعد شرایط زمینهای، بعد عوامل مداخلهگر و بعد پیامدها و نتایج، شناسایی شد.
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری دانشجوی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرقاستادیار علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
استادیار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
شاپا
8254-80022645-5072



