شناسایی و اولویت بندی مولفه های دارایی های نامشهود سازمانی
(ندگان)پدیدآور
میرزایی, حبیبسپهوند, رضانظرپوری, امیرهوشنگاسماعیلی, محمودرضا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
تحقیق حاضر باهدف شناسایی و اولویتبندی داراییهای نامشهود سازمانی در دانشگاههای دولتی انجام گرفت. این تحقیق ازنظر روش ترکیبی و ازنظر نوع پژوهش، قیاسی ـ استقرایی است. جامعۀ آماری پژوهش، مدیران ارشد دانشگاههای دولتی منطقه 5 کشور بوده که با استفاده از روش نمونهگیری گلولۀبرفی 20 نفر از آنان بهعنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. نتایج تحقیق مشتمل بر دو بخش است که در بخش اول مجموعهای از داراییهای نامشهود سازمانی شناسایی و در بخش دوم میزان اهمیت و اولویت این داراییها مشخص شده است. باتوجهبه انجام مصاحبه ساختاریافته با خبرگان، استفاده از نظر خبرگان در اجرای مصاحبه و اینکه اختلاف میانگین فازی دو مرحلۀ اجرا کمتر از 1/0 است، تحقیق حاضر از پایایی مناسبی برخوردار بوده، همچنین در این تحقیق اعضای شرکتکننده در مطالعه، افراد متخصص و آشنا با موضوع تحقیق بودند، لذا تحقیق، از اعتبار محتوا نیز برخوردار است. نتایج تحقیق، نشاندهندۀ آن است که هوش سازمانی، سرمایۀ انسانی، هوش رقابتی، ارزشمحوری، پایگاه دادهها، احساس رسالت، کلنگری، مدیریت دانش، رهبری و ویژگیهای محیط کار، مهمترین داراییهای نامشهود سازمانی است.
کلید واژگان
اقتصاد دانشیجوامع دانشی
داراییهای نامشهود
فن دلفی فازی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایراندانشیار گروه مدیریت ، دانشگاه لرستان، خرم آباد ، ایران (نویسنده مسئول)
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه لرستان، خرم آباد ،ایران
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان
شاپا
8254-80022645-5072



