• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اولویت بندی مولفه های دارایی های نامشهود سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    میرزایی, حبیبسپهوند, رضانظرپوری, امیرهوشنگاسماعیلی, محمودرضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده تحقیق حاضر باهدف شناسایی و اولویت‌بندی دارایی‌های نامشهود سازمانی در دانشگاه‌های دولتی انجام گرفت. این تحقیق ازنظر روش ترکیبی و ازنظر نوع پژوهش، قیاسی ـ استقرایی است. جامعۀ آماری پژوهش، مدیران ارشد دانشگاه‌های دولتی منطقه 5 کشور بوده که با استفاده از روش نمونه‌گیری گلولۀ‌برفی 20 نفر از آنان به‌عنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. نتایج تحقیق مشتمل بر دو بخش است که در بخش اول مجموعه‌ای از دارایی‌های نامشهود سازمانی شناسایی و در بخش دوم میزان اهمیت و اولویت این دارایی‌ها  مشخص شده است. باتوجه‌به انجام مصاحبه ساختاریافته با خبرگان، استفاده از نظر خبرگان در اجرای مصاحبه و اینکه اختلاف میانگین فازی دو مرحلۀ اجرا کم‌تر از 1/0 است، تحقیق حاضر از پایایی مناسبی برخوردار بوده، همچنین در این تحقیق اعضای شرکت‌کننده در مطالعه، افراد متخصص و آشنا با موضوع تحقیق بودند، لذا تحقیق، از اعتبار محتوا نیز برخوردار است. نتایج تحقیق، نشان‌دهندۀ آن است که هوش سازمانی، سرمایۀ انسانی، هوش رقابتی، ارزش‌محوری، پایگاه داده‌ها، احساس رسالت، کل‌نگری، مدیریت دانش، رهبری و ویژگی‌های محیط کار، مهم‌ترین دارایی‌های نامشهود سازمانی است.
    کلید واژگان
    اقتصاد دانشی
    جوامع دانشی
    دارایی‌های نامشهود
    فن دلفی فازی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین (ع)
    Imam Hussein University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
    دانشیار گروه مدیریت ، دانشگاه لرستان، خرم آباد ، ایران (نویسنده مسئول)
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه لرستان، خرم آباد ،ایران
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان

    شاپا
    8254-8002
    2645-5072
    URI
    https://hrmj.ihu.ac.ir/article_26123.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/359262

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب