ارائه مدل مفهومی سنجش عملکرد دانشگاه سازمانی با رویکرد ترکیبی کارت امتیازی توسعهیافته
(ندگان)پدیدآور
نقوی, رشیدمصدق خواه, مسعودحسنی آهنگر, محمدرضااحمدوند, علی محمد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
دانشگاه سازمانی، باهدف ارتباطدادن برنامههای آموزشی به راهبرد و مأموریتهای سازمانی، ایجاد شده و ابزاری برای یاریرساندن در دستیابی به اهداف راهبردی سازمان است. امروزه کلیه سازمانها برای ارتقای کیفیت و کمیت اهداف از پیشتعیینشده، به سنجش عملکرد میپردازند. هدف از این تحقیق، ارائه مدل مفهومی سنجش عملکرد با توسعۀ کارت امتیازی متوازن در شش بعد برای دانشگاه سازمانی موردمطالعه است. روش مورداستفاده در این تحقیق، توصیفی ـ تحلیلی است. جامعۀ آماری خبره در موضوع تحقیق 60 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 52 نفر از خبرگان دانشگاه موردمطالعه انتخاب شدند. نتیجۀ این تحقیق، ارائه مدل مفهومی سنجش عملکرد مبتنی بر کارت امتیازی متوازن توسعهیافته با ابعاد: ذیحقان خارجی، سرآمدی، فرایندهای داخلی، رشد و یادگیری، ذیحقان داخلی و مدیریت منابع است. همچنین یک نقشۀ راهبرد توسط فن مدلسازی ساختاری تفسیری برای دانشگاههای سازمانی طراحی و ارتباطات علتومعلولی بین اهداف به روشی سامانمند تعیین شده است. نتایج این تحقیق میتواند در دانشگاههای سازمانی استفاده شود و قابلتعمیم در دانشگاههای دیگر است.
کلید واژگان
سنجش عملکرددانشگاه سازمانی
کارت امتیازی متوازن
نقشۀ راهبرد
مدلسازی ساختاری تفسیری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مهندسی صنایع دانشگاه جامع امام حسین (ع)عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)
عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)
عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)
شاپا
8254-80022645-5072



