ارزیابی سطح بلوغ مدیریت سرمایههای انسانی در آموزش عالی
(ندگان)پدیدآور
ملکی حسن وند, مسلممرادی, کیوان
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این نوشتار، بررسی وضعیت اقدامات مدیریت سرمایه انسانی در دانشکدههای مدیریت و روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بوده است. این مطالعه از حیث هدف پژوهش - کاربردی و از نظر نحوهی گردآوری دادهها از نوع پژوهشهای توصیفی- پیمایشی به شمار میرود. از اینرو، 118 نفر کارمند از این دو دانشکده از طریق نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. آنها پرسشنامه محرکهای سرمایهی انسانی باسی و مکمورر (2007) را کامل کردند. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (86/0) محاسبه شد. دادهها با استفاده از آزمونهای تی تکنمونهای و تی برای دو گروه مستقل، تحلیل شدند. نتایج نشان داد: میانگین نمرات دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در ابعاد ظرفیت یادگیری و دسترسی به دانش بهطور معنیداری بالاتر از میانگین به دست آمده از دانشکده مدیریت بوده است. همچنین، میانگین به دست آمده از دو دانشکده در ابعاد اقدامات رهبری، درگیری کارکنان و بهینهسازی سرمایه انسانی، تفاوت معنیداری با هم نداشتند و دو دانشکده دارای وضعیت نسبتاً مشابهی بودند. بهطور کلی، وضعیت دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی از نظر محرکهای مدیریت سرمایه انسانی در حد بالای متوسط و وضعیت دانشکده مدیریت در حد متوسط قرار داشت.
کلید واژگان
مدیریت سرمایه انسانی« محرکهای سرمایه انسانیسطح بلوغ
آموزش عالی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه علامه طباطباییدانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
8254-80022645-5072



