طراحی الگوی یادگیری های غیر رسمی مدیران منابع انسانی در سازمان های بزرگ کشور با استفاده از رویکرد روایتی
(ندگان)پدیدآور
زراعت کار, سمیه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مدیران منابع انسانی با شناسایی، جذب، برانگیختن، پرورش و نگهداشت استعدادها، نقشی اساسی و انکارناپذیر در عملکرد کسبوکار ایفا میکنند و بهیقین قابلیتهای فنی- تخصصی، آنها را در این امر یاری میدهد. مهارت یادگیری، سنگ بنای شکلگیری قابلیتهای مدیران منابع انسانی است. براساس یافتههای پژوهشها، مدیران برای پرورش شایستگیهای خود بیشتر از شیوههای یادگیری غیررسمی استفاده میکنند. هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی یادگیریهای غیررسمی برای پرورش مدیران منابع انسانی است. در این پژوهش با استفاده از رویکرد روایتی و شیوه مصاحبههای عمیق و هدفمند، تجربههای10 نفر از مدیران منابع انسانی در ارتباط با طراحی و پیادهسازی یکی از نظامهای منابع انسانی،مستند شد و برای تحلیل روایتها از روش کدگذاری استفاده شده است. نتایج تحقیق  نشان داده است که این مدیران از 21 روش یادگیری برای توسعه شایستگیهای خود استفاده کردهاند. همچنین ویژگیهای شخصیتی- رفتاری و سازمانی- مدیریتی به عنوان عوامل مؤثر بر بهکارگیری یادگیری غیررسمی شناسایی شدهاند. مدیران منابع انسانی این پژوهش اذعان داشتهاند که یادگیری غیررسمی پیامدهای فردی، سازمانی و نیز پیامدهایی برای واحد منابع انسانی داشته است
کلید واژگان
یادگیری غیر رسمیمدیر منابع انسانی
رویکرد روایتی
سازمانهای بزرگ کشور
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2015-10-231394-08-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهرانشاپا
8254-80022645-5072



