| dc.date.accessioned | 1399-07-09T09:18:49Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T09:18:49Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T09:18:49Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T09:18:49Z |  | 
| dc.date.issued | 2011-10-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1390-08-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2011-04-27 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1390-02-07 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | (1390). ویژگیهای شغلی دبیران و رابطهی آن با توانمندسازی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی, 2(3), 167-187. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 8254-8002 |  | 
| dc.identifier.issn | 2645-5072 |  | 
| dc.identifier.uri | https://hrmj.ihu.ac.ir/article_4882.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/359108 |  | 
| dc.description.abstract | این تحقیق بهمنظور شناخت ویژگیهای شغلی دبیران و رابطهی آن با توانمندسازی دبیران دبیرستانهای دخترانهی شهر تهران پایهریزی و اجرا شده است. نوع تحقیق توصیفی است و کلیهی مدیران و دبیران دبیرستانهای یادشده، جامعهی آماری این تحقیق بودهاند که تعداد 292 نفر از آنها از طریق فرمول برآورد حجم نمونهی کوکران و با روش نمونهگیری چندمرحلهای به صورت تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب شدند. با توجه به اهداف تحقیق، برای گردآوری اطلاعات، پرسشنامهی توانمندی وتن و کمرون و پرسشنامهی محقق ساختهی ویژگیهای شغل مورد استفاده قرار گرفته است. روایی محتوایی و صوری ابزار، براساس نظرات متخصصان و صاحبنظران تأیید شد و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ بهمیزان 92/0 برای پرسشنامهی توانمندسازی و 73/0 برای پرسشنامهی ویژگیهای شغل محاسبه گردید. از روشهای آمار توصیفی و استنباطی و استفاده از نرمافزار آماری spss، دادهها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای تحقیق نشان داد که: 1- براساس تحلیل عاملی، ویژگیهای شغلی مطرحشده در مدل هاکمن و اولدهام، به دو عامل قابل کاهش هستند. 2- پاسخگویان، ویژگیهای شغلی مطرحشده در مدل یادشده را برای شغل معلمی در سطح نسبتاً بالایی ارزیابی نمودهاند. 3- بین نظرات مدیران و معلمان در مورد ویژگیهای شغل معلمی تفاوت معناداری وجود دارد. 4- معلمانِ مورد مطالعه، توانمندیِ روانشناختی خود را در سطح بالایی ارزیابی نمودهاند و بالأخره، بین ویژگیهای شغل معلمی و توانمندی روانشناختی دبیران، رابطهی مثبت و معنادار وجود دارد. | fa_IR | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه جامع امام حسین (ع) | fa_IR | 
| dc.publisher | Imam Hussein University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای مدیریت منابع انسانی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Research in Human Resources Management | en_US | 
| dc.subject | شغل معلمی | fa_IR | 
| dc.subject | ویژگیهای شغل | fa_IR | 
| dc.subject | توانمندسازی | fa_IR | 
| dc.subject | توانمندی روان شناختی | fa_IR | 
| dc.subject | طراحی شغل | fa_IR | 
| dc.title | ویژگیهای شغلی دبیران و رابطهی آن با توانمندسازی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.citation.volume | 2 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 167 |  | 
| dc.citation.epage | 187 |  |