نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T09:18:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:18:49Z
dc.date.available1399-07-09T09:18:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:18:49Z
dc.date.issued2011-10-23en_US
dc.date.issued1390-08-01fa_IR
dc.date.submitted2011-04-27en_US
dc.date.submitted1390-02-07fa_IR
dc.identifier.citation(1390). ویژگی‌های شغلی دبیران و رابطه‌ی آن با توانمندسازی. پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی, 2(3), 167-187.fa_IR
dc.identifier.issn8254-8002
dc.identifier.issn2645-5072
dc.identifier.urihttps://hrmj.ihu.ac.ir/article_4882.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/359108
dc.description.abstractاین تحقیق به‌منظور شناخت ویژگی‌های شغلی دبیران و رابطه‌ی آن با توانمندسازی دبیران دبیرستان‌های دخترانه‌ی شهر تهران پایه‌ریزی و اجرا شده است. نوع تحقیق توصیفی است و کلیه‌ی مدیران و دبیران دبیرستان‌های یادشده، جامعه‌ی آماری این تحقیق بوده‌اند که تعداد 292 نفر از آن‌ها از طریق فرمول برآورد حجم نمونه‌ی کوکران و با روش نمونه‌گیری چندمرحله‌ای به صورت تصادفی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. با توجه به اهداف تحقیق، برای گردآوری اطلاعات، پرسش‌نامه‌ی توانمندی وتن و کمرون و پرسش‌نامه‌ی محقق ساخته‌ی ویژگی‌های شغل مورد استفاده قرار گرفته است. روایی محتوایی و صوری ابزار، براساس نظرات متخصصان و صاحب‌نظران تأیید شد و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ به‌میزان 92/0 برای پرسش‌نامه‌ی توانمندسازی و 73/0 برای پرسش‌نامه‌ی ویژگی‌های شغل محاسبه گردید. از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی و استفاده از نرم‌افزار آماری spss، داده‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های تحقیق نشان داد که: 1- براساس تحلیل عاملی، ویژگی‌های شغلی مطرح‌شده در مدل هاکمن و اولدهام، به دو عامل قابل کاهش هستند. 2- پاسخ‌گویان، ویژگی‌های شغلی مطرح‌شده در مدل یادشده را برای شغل معلمی در سطح نسبتاً بالایی ارزیابی نموده‌اند. 3- بین نظرات مدیران و معلمان در مورد ویژگی‌های شغل معلمی تفاوت معناداری وجود دارد. 4- معلمانِ مورد مطالعه، توانمندیِ روان‌شناختی خود را در سطح بالایی ارزیابی نموده‌اند و بالأخره، بین ویژگی‌های شغل معلمی و توانمندی روان‌شناختی دبیران، رابطه‌ی مثبت و معنادار وجود دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین (ع)fa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های مدیریت منابع انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Research in Human Resources Managementen_US
dc.subjectشغل معلمیfa_IR
dc.subjectویژگی‌های شغلfa_IR
dc.subjectتوانمندسازیfa_IR
dc.subjectتوانمندی روان شناختیfa_IR
dc.subjectطراحی شغلfa_IR
dc.titleویژگی‌های شغلی دبیران و رابطه‌ی آن با توانمندسازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage167
dc.citation.epage187


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد