نقش انتقال دانش ضمنی در توانمندسازی کارکنان
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه توانمندسازی کارکنان از مباحث مهم مدیریت منابع انسانی سازمانها به حساب میآید و در این میان مهم آن است که هر کدام از افراد سازمان چه احساسی نسبت به توانمندبودن خود دارند. با مرور ادبیات و نوشتههای مربوط به توانمندسازی کارکنان، نقش و جایگاه دانش ضمنی و تبدیل آن به دانش صریح و قابل انتقال در بین سایر کارکنان به روشنی قابل توجه میباشد. این مقاله به بررسی رابطه انتقال دانش ضمنی با احساس توانمندی کارکنان در دانشگاههای پیام نور استان مازندران میپردازد. پژوهش از نوع پیمایشی بوده و دادههای مورد نیاز با استفاده از ابزار پرسشنامه و به روش نمونهگیری تصادفی از بین تعداد 173 نفر از کارکنان جامعه مورد مطالعه و گردآوری شده است. برای آزمون فرضیات از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانگر وجود رابطه معنیدار بین متغیرهای پژوهشی است. به این معنی که بین انتقال دانش ضمنی از یک سو و توانایی کارکنان در تصمیمگیری، پذیرش مسؤولیت تصمیمگیری از سوی کارکنان، دسترسی کارکنان به ابزارهای مرتبط با تصمیمگیری و اجرا و در نهایت، پذیرش مسؤولیت پیآمدهای تصمیم از سوی کارکنان از دیگر سو، رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.
کلید واژگان
مدیریت دانشانتقال دانش ضمنی
توانمندسازی
تصمیمگیری
مسؤولیتپذیری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2009-03-211388-01-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
شاپا
8254-80022645-5072



