نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالهی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorبازرگان, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:15:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:15:05Z
dc.date.available1399-07-09T09:15:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:15:05Z
dc.date.issued2013-03-21en_US
dc.date.issued1392-01-01fa_IR
dc.date.submitted2013-03-13en_US
dc.date.submitted1391-12-23fa_IR
dc.identifier.citationعبدالهی, حسین, بازرگان, عباس. (1392). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بهره‏وری آموزشی اعضای هیأت علمی. فصلنامه اندازه گیری تربیتی, 3(11), 55-76.fa_IR
dc.identifier.issn2252-004X
dc.identifier.issn2476-6240
dc.identifier.urihttp://jem.atu.ac.ir/article_2679.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/357896
dc.description.abstractچکیده <br /><strong>هدف:</strong> پژوهش حاضر به دنبال شناسائی عناصر تشکیل دهنده بهره‏وری آموزشی اعضای هیأت علمی، ساخت و اعتباریابی مقیاس سنجش بهره‏وری آموزشی اعضای هیأت علمی بوده است. <strong>روش:</strong>آمیخته (استفاده از گروه کانونی و روش تحلیل عاملی). جامعه آماری این تحقیق عبارتند از: اعضای هیأت علمی پیمانی، رسمی- آزمایشی و رسمی ـ  قطعی (زن و مرد) شاغل در دانشکده‏های ده‏گانه علوم انسانی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 87-1386. نمونه مورد مطالعه براساس روش تصادفی طبقه ای به تعداد 200 نفر انتخاب شدند. تعدادی از پرسشنامه‏های عودت داده شده به علت نقص در داده‌ها کنار گذاشته شدند. در نهایت 137 پرسشنامه تکمیل شده مورد بررسی وتحلیل قرار گرفت. تهیه مقیاس سنجش بهره‏وری آموزشی اعضای هیأت علمی در سه مرحله به شرح زیرانجام شد: الف) تحلیل نتایج حاصل از مطالعه پیشینه تحقیق برای بدست دادن مؤلفه های تشکیل دهنده بهره‏وری آموزشی.ب) تهیه گویه‏های پرسشنامه برای اجرای اولیه.ج)اجرای نهایی واعتباریابی مقیاس سنجش بهره‏وری آموزشی: پس از اجرای مراحل اول و دوم پژوهش، با اجرای مقدماتی پرسشنامه بر روی نمونه محدودی از جامعه آماری  و تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده اصلاحات لازم در نسخه اولیه پرسشنامه به عمل آمد. پیش نویس اولیه نسخه اصلاح شده براساس نظر تیم پژوهشی و چند تن از صاحبنظران سنجش، تهیه شد. حاصل این مرحله از پژوهش تدوین ابزار نهایی برای اجرای مرحله میدانی پژوهش بود.ضریب اعتبار مجموعه سنجه های مقیاس از طریق آلفای کرانباخ به میزان 92/0 محاسبه شد. جهت بررسی روایی مقیاس ازتحلیل عاملی به روش مؤلفه های اصلی استفاده شده است.<strong>یافته‌ها:</strong> حاصل این تحقیق شناسائی عناصر تشکیل دهنده بهره‏وری آموزشی در 8  دسته می‌باشد. همچنین مقیاسی در42 گویه ساخته شد که با استفاده از آن می‌توان بهره‏وری آموزشی اعضای هیأت علمی را اندازه گیری و در سطح گروه آموزشی و دانشکده مورد تحلیل قرار داد. این مقیاس 65 درصد واریانس کل متغیر مورد نظر را تبیین می‌کند. <br /><strong> </strong>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه اندازه گیری تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly of Educational Measurementen_US
dc.subjectواژگان کلیدی: بهره‏وری آموزشی اعضای هیأت علمیfa_IR
dc.subjectساخت و اعتبار یابی مقیاسfa_IR
dc.subjectسنجش بهره‏وریfa_IR
dc.titleساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بهره‏وری آموزشی اعضای هیأت علمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department. نویسنده مسئول، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.department. عضو هیأت علمی دانشگاه تهران.fa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue11
dc.citation.spage55
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد