دوره 3, شماره 11
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
هنجاریابی آزمون بندر ـ گشتالت II در کودکان 11 ـ4 ساله شهر شیراز
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-03-21)هدف: هدف پژوهش حاضر، هنجاریابی آزمون بینایی- حرکتی بندر گشتالت II برای کودکان مدارس ابتدایی شیراز بوده است. در این هنجاریابی 473 دختر و 427 پسر 4 تا 11 ساله از 8 مدرسه واقع در نواحی چهارگانهی آموزش و ...
-
سنجش مقایسهپذیری سازه و تحلیل کارکرد افتراقی سئوالها (DIF) و بلوکهای (DTF)آزمون علوم پایه هشتم تیمز 2007 در بین دانشآموزان ایران و آمریکا
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-03-21)در سنجشهای بینالمللی مانند تیمز و پرلز لازم است تا آزمونهای مورد استفاده از همارزی سازه که به مقایسهپذیری سازه معروف است برخوردار بوده و سئوالها تا حد ممکن برای تمام کشورها و گروههای مشارکتکننده، یکسان عمل نمایند. ...
-
سنجش میزان تعامل در برنامۀ درسی الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی *
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-03-21)چکیده زمینه: فرایند آموزش یعنی یاددهی و یادگیری را میتوان حاصل تعامل هر سه عنصر معلم، شاگرد و محتوا در نظر گرفت. بیشتر یادگیریها و آموزشهای کلاسی از طریق تعامل صورت میگیرد از این رو وجود تعامل برای ...
-
ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بهرهوری آموزشی اعضای هیأت علمی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-03-21)چکیده هدف: پژوهش حاضر به دنبال شناسائی عناصر تشکیل دهنده بهرهوری آموزشی اعضای هیأت علمی، ساخت و اعتباریابی مقیاس سنجش بهرهوری آموزشی اعضای هیأت علمی بوده است. روش:آمیخته (استفاده ...
-
ساخت، اعتباریابی و هنجاریابی مقیاس دلبستگی در کودکی میانه *
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-03-21)هدف این پژوهش با بهره گیری از مبانی نظریه دلبستگی، ساخت و هنجاریابی مقیاسی برای سنجش دلبستگی کودکان 12-6 ساله بود. گروه نمونه از 500 دانش آموز پایه های اول تا پنجم مقطع ابتدایی دبستانهای شهر کرج با استفاده از روش خوشه ای ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر پیشرفت تحصیلی: پژوهش فراتحلیلی با تأکید بر نقش تعدیلکننده جنسیت
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-03-21)در طول دو دهه اخیر محققان زیادی به بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در قالب تحقیقات آزمایشی یا نیمه آزمایشی پرداختهاند که نتایج متفاوتی به دست آمده است، بنابراین لزوم استفاده از پژوهش فراتحلیل ...
-
ساخت، رواسازی و اعتباریابی مقیاس نگرش نسبت عوامل مؤثر بر پیوند عضو در ایران *
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2013-03-21)مقدمه: با نظر به اهمیت بررسی عوامل مؤثر بر پیوند عضو در ایران، پژوهش حاضر با هدف بررسی ساختار عاملی، اعتبار و روایی مقیاس عوامل مؤثر بر پیوند عضو در ایران صورت گرفت. روش: در قالب یک طرح ...



