• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه اندازه گیری تربیتی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه اندازه گیری تربیتی
    • دوره 7, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین یک مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی بر پایه ویژگی های روانشناختی

    (ندگان)پدیدآور
    بروجردی, فرانکیونسی, جلیلسیدصالحی, محمداسدپورکرکوکی, الهام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    438.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه علّی بین متغیرهایی است که بیشترین تاثیر‌‌‌گذاری را بر روی پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان شهر تهران در سال تحصیلی 93 دارند. جامعه آماری مورد نظر همه دانشجویان شهر تهران بود که از بین آنان تعداد 400 نفر به عنوان نمونه در رشته های مختلف و به روش دردسترس انتخاب شدند. این پژوهش به روش تحلیل مسیرانجام شد و ابزارهای پژوهش شامل آزمون منبع کنترل راتر،آزمون خلاقیت عابدی ،آزمون خودپنداره دلاور و آزمون انگیزش پیشرفت هرمنس بود.یافته‌های به دست آمده حاکی از برازش الگو با داده‌ها بود . تما‌می متغیرها بر روی پیشرفت تحصیلی اثرات مستقیم معناداری داشتند و اثرات غیر مستقیم خلاقیت بر پیشرفت تحصیلی نیز معنادار بدست آمد. انگیزش تحصیلی ، خلاقیت و خودپنداره تحصیلی و همچنین منبع کنترل از عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی می‌باشند. با افزایش انگیزش تحصیلی ، خلاقیت و خودپنداره تحصیلی میزان پیشرفت تحصیلی افزایش می‌یابد و منبع کنترل درونی منجر به پیشرفت تحصیلی بالاتر می‌شود.
    کلید واژگان
    انگیزش پیشرفت
    پیشرفت تحصیلی
    تحلیل مسیر
    خلاقیت
    منبع کنترل

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2017-03-21
    1396-01-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشیار گروه سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائی
    کارشناس ارشد سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائی
    کارشناس ارشد سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2252-004X
    2476-6240
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jem.2017.1964.1058
    http://jem.atu.ac.ir/article_7941.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/357780

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب