همترازسازی نمرات دروس ریاضی و فیزیک رشتۀ علوم تجربی آزمون کنکور سراسری سالهای 1388 و 1389 براساس نظریههای کلاسیک و جدید اندازهگیری
(ندگان)پدیدآور
رضوانی فر, شیرینفلسفی نژاد, محمدرضادلاور, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر همترازسازی نمرات دروس ریاضی و فیزیک رشتۀ علوم تجربی آزمون کنکور سراسری سالهای 1388 و 1389 براساس نظریههای کلاسیک و جدید اندازهگیری است. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی است. در این پژوهش سعی شده است با استفاده از طرح گروههای همسان و همچنین طرح گروههای ناهمسان با آزمون لنگر و شیوه های همترازسازی خطی، میانگین و همصدک در نظریه کلاسیک و مقایسه آن با نتایج همترازسازی در نظریه جدید اندازهگیری، همترازسازی نمرات دروس ریاضی و فیزیک رشته علوم تجربی مورد مقایسه قرار گیرد. نتایج به دست آمده نشان داد که هم در طرح گروههای همسان و هم در طرح گروههای ناهمسان، شیوۀ همدرصدی بدون هموارسازی کمترین خطای استاندارد را داشته و از این بین نیز طرح گروههای ناهمسان با شیوۀ همدرصدی بدون هموارسازی به نسبت طرح گروههای همسان خطای استاندارد کمتری داشت. در ادامه، در نظریه جدید اندازهگیری معادل هریک از نمرات دروس ریاضی و فیزیک سال 1388 در سال 1389 ارائه گردید.
کلید واژگان
همترازسازیکنکور
نظریه های کلاسیک و سوال ـ پاسخ
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2016-12-211395-10-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه علامه طباطبائیدانشگاه علامه طباطبائی
دانشگاه علامه طباطبائی
شاپا
2252-004X2476-6240




