بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه خلق و منش در کودکان پیش دبستانی
(ندگان)پدیدآور
علی اکبری دهکردی, مهنازشقاقی, فرهادکاکو جویباری, علی اصغرزارع, مریمشایقیان, زینبامیر آبادی, فاطمهخالقی دلاور, فائزهشهریاری, حسینیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه: خلق و خو در دوران کودکی از عوامل مهم تعیین کننده مشکلات هیجانی آتی و ابتلا به مشکلات روانپزشکی آینده است لذا بررسی و شناخت زود هنگام خلق و خوی دشوار و خلق و خوهایی که به نحوی باعث ایجاد مشکل در آینده خواهند شد ضرورت می یابد. برای نیل به این مقصود وجود وسیله مناسب ارزیابی هم ضرورت دارد. هدف: از پژوهش حاضر بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه خلق و خو و منش کلونینگر، نسخه کودکان در جمعیت کودکان پیش دبستانی ایرانی است. روش: در این پژوهش 200 کودک از 5 مهد کودک واقع در شهرستان شهریار به شیوه نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و خلق و خو و شخصیت آن ها توسط پرسشنامه خلق و خو و منش کلونینگر نسخه کودکان توسط 18 مربی از مربیان مهد کودک های مورد نظر ارزیابی شد.
کلید واژگان
ویژگی های هنجاریخلق و خو
منش
اعتبار
پایایی
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دانشگاه علامه طباطباییدانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2252-004X2476-6240




