دوره 10, شماره 38

 

ارسال های اخیر

  • طراحی و اعتبارسنجی ابزار سنجش کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه برمبنای مدل سرکوال 

    افضلی, افشین؛ حیدری سورشجانی, نسرین؛ عبدالملکی, جمال (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)
    پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتبارسنجی ابزار سنجش کیفیت خدمات آموزشی بر مینای مدل سرکوال انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان ...

  • ساخت و اعتبار یابی مقیاس انگیزه مشارکت ورزشی کارکنان 

    چمن پیرا, محبوبه؛ خدایاری, عباس؛ هنری, حبیب؛ امیرتاش, علیمحمد؛ اشرف گنجوئی, فریده (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)
    هدف این پژوهش ساخت و اعتباریابی ابزاری جهت سنجش و اندازه‌گیری انگیزه مشارکت ورزشی کارکنان است و برای انجام آن از روش تحقیق ترکیبی استفاده شد.در بخش کیفی با توجه به مبانی نظری تحقیق و دریافت نظرات کارشناسان و کارکنان فعال ...

  • اعتباریابی پرسشنامه آگاهی فراشناختی از دیدگاه مدرسان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی 

    ایرجی راد, ارسلان (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)
    شناخت و دانش با سرعت فزاینده رو به رشد است و معنای دانستن از توانایی به خاطر آوردن و تکرار اطلاعات به توانایی یافتن اطلاعات مناسب و کاربرد آن تغییر کرده است. بنابراین توانمندی فراشناختی به عنصر رقابتی مهم در فرآیند یادگیری ...

  • ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی پرسشنامه اختلال رسانه‌های اجتماعی در نوجوانان 

    محمدی, کوروش؛ برجعلی, احمد؛ ثمری صفا, جعفر؛ ارشاد, زینب السادات (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)
    تشخیص و ارزیابی اختلال رسانه­های اجتماعی، یک فرآیند بسیار مهم و دشوار در سلامت روانی نوجوانان است، زیرا این پدیده نتایج رفتاری و روان‌شناختی متعددی بر آینده نوجوانان دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگی­های روان‌سنجی پرسشنامه ...

  • ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس تک بعدی نزدیکی رابطه بر اساس نظریه کلاسیک و سوال-پاسخ 

    صمدیه, هادی؛ تنهای رشوانلو, فرهاد؛ سعیدی رضوانی, طلیعه؛ طالب زاده شوشتری, لیلا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)
    یک بعد اساسی که همراه با آن روابط فردی و اجتماعی تغییر می‌کند، نزدیکی است. هدف از پژوهش حاضر اعتباریابی، بررسی ساختار عاملی و پارامترهای سوال-پاسخ مقیاس نزدیکی رابطه بود. در یک طرح توصیفی- همبستگی و اعتباریابی آزمون، 180 ...

  • رواسازی و اعتباریابی مقیاس ارزش‌ذهنی تکلیف در دانشجویان 

    ترابی, سید سعید؛ حسن آبادی, حمیدرضا؛ کدیور, پروین؛ نوری, ربابه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-01-21)
    مطالعه حاضر با هدف بررسی شاخص ­های روان‌سنجی مقیاس 14 گویه­ای مقیاس ارزش­ ذهنی تکلیف(TSV؛ وو و فان، 2016) در جامعه دانشجویی ایرانی انجام شد.شرکت­کنندگان 260 نفر از دانشجویان دانشگاه­های دولتی شهرستان دامغان بودند که به روش ...