دوره 1, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • ساخت آزمون معتبر و پایای تفکرهندسی براساس سه سطح اول نظریه ون‌هیلی 

    امینی فر, الهه؛ صالح پور, بهرام؛ باقری, نیره (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2011-02-20)
    هندسه یکی از مهم‌ترین شاخه‌های ریاضی است که با استدلال و تفکر دانش‌آموزان در ارتباط می‌باشد. براساس نظریه ون‌هیلی یک دانش‌آموز برای دستیابی به استدلال موفق در هندسه بایستی پنج سطح متوالی و سلسله مراتبی مجزای تفکرهندسی را ...

  • فراتحلیل تحقیقات انجام شده در حوزه اضطراب و افسردگی 

    رعایی, فرزانه؛ دلاور, علی؛ فرخی, نورعلی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2011-02-20)
    این پژوهش به منظور فراتحلیل تحقیقات انجام شده دردو حوزه اضطراب و افسردگی در دانشکده روان‏شناسی وعلوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی بین سال‏های 85 -63  صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش بخشی مربوط به تحقیقات پیرامون ...

  • بررسی ساختار عاملی (تأییدی) نسخه فارسی پرسشنامه حالت- صفت بیان خشمSTAXI-2 در جمعیت بالینی[1] 

    مقدسین, مریم؛ اصغری مقدم, محمدعلی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2011-02-20)
    در دنیای رو به رشد روان شناسی نیاز فزاینده‏ای به ابزارهای استاندارد شده برای زبان ها و فرهنگ‏های خاص احساس می شود. هدف پژوهش حاضر بررسی ساختار عاملی (تأییدی) نسخه فارسی پرسشنامه حالت – صفت بیان خشم (STAXI-2) در جمعیت بالینی ...

  • تأثیر آموزش مؤلفه‏ های سنجش به عنوان یادگیری بر خودپنداره و پیشرفت ریاضی دانش‏آموزان دختر سال سوم راهنمایی اراک 

    عسکری, محمد؛ مظلومی, اکرم (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2011-02-20)
    این پژوهش به منظور تعیین تأثیر آموزش مؤلفه‏های سنجش به عنوان یادگیری بر خودپنداره و پیشرفت ریاضی دانش آموزان دخترسال سوم راهنمایی شهرستان اراک انجام شد. به همین منظور نمونه‏ای به حجم 67 نفر (مشتمل بر دو کلاس سوم راهنمایی ...

  • ساخت و هنجاریابی آزمون اندازه گیری شخصیت براساس گلستان سعدی 

    سهرابی, رقیه؛ میرزایی, علی پدرام (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2011-02-20)
    پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است که با هدف ساخت و هنجاریابی آزمون اندازه گیری شخصیت براساس گلستان سعدی انجام گرفته است. در این بررسی تعداد 276 نفردانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی (137 نفر دختر و 139 نفر پسر) ...