دوره 6, شماره 24
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رواسازی مقیاس هیجانهای معلم در مدارس ابتدایی شهر مشهد
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-06-21)زمینه: هیجانها نقشی اساسی در محیطهای آموزشی ایفا میکند لذا طراحی مقیاسی برای سنجش هیجانهای معلمان موضوعی ارزشمند و قابلتوجه است. هدف: هدف از مطالعه حاضر بررسی روایی و پایایی مقیاس هیجانهای معلم در شهر مشهد بود. روش: ...
-
بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر بندرعباس
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-06-21)در پژوهش های اخیر، درگیری تحصیلی، به عنوان یکی از سازه های موثر بر پیشرفت تحصیلی مورد توجه قرار گرفته است. یکی از چالشهای موجود در زمینة مطالعه ی این سازه، سنجش و ارزیابی این متغیر و مولفه های آن بوده است. هدف از مطالعة ...
-
روایی و پایایی پرسشنامه سبک های تفکر در میان دانشجویان رشته کشاورزی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-06-21)هدف از انجام این پژوهش بررسی روایی و پایایی پرسشنامه سبکهای تفکر در میان دانشجویان رشته کشاورزی است. به این منظور نمونهای 247 نفری از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکدههای کشاورزی دانشگاههای تهران، یاسوج، ایلام، شهید ...
-
هنجاریابی پرسشنامه اسناد خطای گودجانسون تجدید نظر شده در بین جمعیت خلافکاری تهران
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-06-21)زمینه: انسان همواره سعی در تبیین رفتارهای خود دارد، لذا همانند همه رفتارهای دیگر خود، سعی در تبیین رفتارهای بزهکارانه و جنایتکارانه خود دارند. هدف: بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف هنجاریابی نسخه تجدید نظر شدهی پرسشنامه ...
-
معرفی نظریه تعمیم پذیری و تشریح فرآیند یک مطالعه اندازه گیری جهت سنجش اعتبار
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-06-21)زمینه: شناسایی و جداسازی منابع چندگانه خطای اندازه گیری و برآورد هر یک از آن ها، تمایز گذاشتن میان تصمیم های نسبی و مطلق، تمایز گذاشتن میان رویه های اندازه گیری ثابت و تصادفی و همچنین پرداختن به طرح های مختلف مطالعه D را ...
-
نگرشی آسیب شناسانه به آزمونهای الکترونیکی در ایران ( مطالعه موردی آزمون الکترونیکی تافل)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-06-21)هدف: آزمونهای الکترونیکی یکی از پیامدهای نفوذ فناوری به قلمرو آموزش است که در کشور ایران نیز به مرور استفاده از آن در حال افزایش است. این امر می تواند دربردارنده مشکلات و موانعی باشد که هدف اصلی این تحقیق بررسی آسیب شناسانه ...
-
تحلیل ویژگیهای روانسنجی سیاهة فرسودگی تحصیلی در دانشجویان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-06-21)پژوهش حاضر با هدف آزمون ویژگیهای روانسنجی سیاهة فرسودگی تحصیلی (SBI؛ سالملا ـ آرو، کیورا، لسکینن و نورمی، 2009) در بین گروهی از دانشجویان دختر و پسر ایرانی انجام شد. در مطالعه همبستگی حاضر 322 دانشجوی کارشناسی (166 پسر و ...
-
مدلسازی تشخیصی شناختی (CDM) ریاضیات پایه اول دبیرستان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-06-21)مدلهای تشخیصی شناختی(CDM) مدلهای متغیر مکنون چندبعدی تأییدی با ساختاری پیچیده هستند. در این پژوهش از این مدل ها برای بررسی وضعیت دانش آموزان پایه اول دبیرستان در درس ریاضیات استفاده شد. سنجش تشخیصی شناختی بر اساس 8 صفت ...



