نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:10:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:10:10Z
dc.date.available1399-07-09T09:10:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:10:10Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-23en_US
dc.date.submitted1394-06-01fa_IR
dc.identifier.citationرضایی, مهدی. (1395). بررسی اثرات فراگیری در محصولات جدید (شرکت صنعت داران افتخاری شیراز). مطالعات حسابداری و حسابرسی, 5(20), 54-69.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.iaaaas.com/article_98666.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/356267
dc.description.abstractهدف اصلی این مقاله ارائه کاربرد عملی منحنی فراگیری در خصوص محصولات جدید در ایران است. در این راستا فرآیند فراگیری در سه محصول جدید شرکت صنعت داران افتخاری شیراز تولیدکننده- جعبه‌های فرهنگی سُک سُک –به‌عنوان مطالعه موردی انتخاب شده است. با استفاده از داده‌های مربوط به سال 1390 و سال 1391 مربوط به سه محصول جدید شرکت، منحنی فراگیری این محصولات تخمین زده شد و با به‌کارگیری رگرسیون، اثر فراگیری محصولات و نرخ فراگیری محاسبه گردید. نتایج نشان می‌دهند که اثرات فراگیری در این محصولات وجود داشته و منجر به کاهش متوسط زمان تولید بسته‌ی محصولات جدید شده است. به‌طوری‌که متوسط زمان تولید محصول 1200 فروش، از 26/21 دقیقه در سطح بسته‌ی محصول به 72/14 دقیقه رسیده است. در محصول 1100 فروش، متوسط زمان تولید از 52/18 دقیقه در سطح بسته محصول به 95/8 دقیقه رسیده است و در محصول چرخ چینک، این زمان از 28/33 دقیقه به 42/16 دقیقه کاهش یافته است. این تحلیل‌ها به دو طریق "تعداد تولید تجمیعی" و "زمان تولید تجمیعی" انجام‌شده است. نرخ فراگیری محاسبه‌شده بر اساس تعداد تولید تجمیعی برای محصول 1200 فروش،1100 فروش و چرخ چینک به ترتیب 84،86 و 93 درصد بوده است. این نرخ‌ها بر اساس زمان تولید تجمیعی به ترتیب 84، 85 و 94 درصد است. افزون بر این با توجه به ساده بودن فرآیندهای مونتاژ محصولات و همچنین تولید انبوه در زمان کم، فرآیند فراگیری در زمان کوتاهی کامل شده است و تولید محصولات به زمان ساخت بهینه نزدیک شده است.fa_IR
dc.format.extent409
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن حسابداری ایران مدیر مسئول و سردبیر: دکتر علی ثقفی مدیریت مجله و دبیرکل انجمن: ناصر پرتوی همکار اجرایی: مریم اصغرزاده بدرfa_IR
dc.publisherLicense Holder: Iranian Accounting Association Director & Editor-in-chief: Ali Saghafi(Ph.D) Director & Secretary General: Naser Partovi Editorial Assistant: Maryam Asgharzadeh Badren_US
dc.relation.ispartofمطالعات حسابداری و حسابرسیfa_IR
dc.relation.ispartofAccounting and Auditing Studiesen_US
dc.subjectمنحنی فراگیریfa_IR
dc.subjectاثر فراگیریfa_IR
dc.subjectتعداد تجمیعی تولیدfa_IR
dc.subjectزمان تجمیعی تولیدfa_IR
dc.subjectکاربرد منحنی فراگیری در صنعتfa_IR
dc.titleبررسی اثرات فراگیری در محصولات جدید (شرکت صنعت داران افتخاری شیراز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حسابداری دانشگاه خلیج‌فارس، بوشهرfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue20
dc.citation.spage54
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد