• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات حسابداری و حسابرسی
    • دوره 5, شماره 20
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات حسابداری و حسابرسی
    • دوره 5, شماره 20
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثرات فراگیری در محصولات جدید (شرکت صنعت داران افتخاری شیراز)

    (ندگان)پدیدآور
    رضایی, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    409.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این مقاله ارائه کاربرد عملی منحنی فراگیری در خصوص محصولات جدید در ایران است. در این راستا فرآیند فراگیری در سه محصول جدید شرکت صنعت داران افتخاری شیراز تولیدکننده- جعبه‌های فرهنگی سُک سُک –به‌عنوان مطالعه موردی انتخاب شده است. با استفاده از داده‌های مربوط به سال 1390 و سال 1391 مربوط به سه محصول جدید شرکت، منحنی فراگیری این محصولات تخمین زده شد و با به‌کارگیری رگرسیون، اثر فراگیری محصولات و نرخ فراگیری محاسبه گردید. نتایج نشان می‌دهند که اثرات فراگیری در این محصولات وجود داشته و منجر به کاهش متوسط زمان تولید بسته‌ی محصولات جدید شده است. به‌طوری‌که متوسط زمان تولید محصول 1200 فروش، از 26/21 دقیقه در سطح بسته‌ی محصول به 72/14 دقیقه رسیده است. در محصول 1100 فروش، متوسط زمان تولید از 52/18 دقیقه در سطح بسته محصول به 95/8 دقیقه رسیده است و در محصول چرخ چینک، این زمان از 28/33 دقیقه به 42/16 دقیقه کاهش یافته است. این تحلیل‌ها به دو طریق "تعداد تولید تجمیعی" و "زمان تولید تجمیعی" انجام‌شده است. نرخ فراگیری محاسبه‌شده بر اساس تعداد تولید تجمیعی برای محصول 1200 فروش،1100 فروش و چرخ چینک به ترتیب 84،86 و 93 درصد بوده است. این نرخ‌ها بر اساس زمان تولید تجمیعی به ترتیب 84، 85 و 94 درصد است. افزون بر این با توجه به ساده بودن فرآیندهای مونتاژ محصولات و همچنین تولید انبوه در زمان کم، فرآیند فراگیری در زمان کوتاهی کامل شده است و تولید محصولات به زمان ساخت بهینه نزدیک شده است.
    کلید واژگان
    منحنی فراگیری
    اثر فراگیری
    تعداد تجمیعی تولید
    زمان تجمیعی تولید
    کاربرد منحنی فراگیری در صنعت

    شماره نشریه
    20
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    انجمن حسابداری ایران مدیر مسئول و سردبیر: دکتر علی ثقفی مدیریت مجله و دبیرکل انجمن: ناصر پرتوی همکار اجرایی: مریم اصغرزاده بدر
    License Holder: Iranian Accounting Association Director & Editor-in-chief: Ali Saghafi(Ph.D) Director & Secretary General: Naser Partovi Editorial Assistant: Maryam Asgharzadeh Badr
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه حسابداری دانشگاه خلیج‌فارس، بوشهر

    URI
    http://www.iaaaas.com/article_98666.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/356267

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب