نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاجاقی, محمدar_IQ
dc.contributor.authorخاقانی اصفهانی, محمدar_IQ
dc.contributor.authorقمرانی, امیرar_IQ
dc.date.accessioned1399-07-09T09:09:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:09:34Z
dc.date.available1399-07-09T09:09:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:09:34Z
dc.date.issued2017-12-01en_US
dc.date.issued1396-09-10fa_IR
dc.date.submitted2016-05-07en_US
dc.date.submitted1395-02-18fa_IR
dc.identifier.citationاجاقی, محمد, خاقانی اصفهانی, محمد, قمرانی, امیر. (2017). نمود هوش‌های چندگانه و سطوح شناختی در کتاب عربی پایة هشتم. مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها, 13(44), 179-202.ar_IQ
dc.identifier.issn23456361
dc.identifier.urihttp://iaall.iranjournals.ir/article_54226.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/356064
dc.description.abstractاز آنجایی نظریة‌ هوش‌های چندگانه نظریه‌ای محتوامحور است و بر تنوع محتوا تأکید دارد؛ و حیطة شناختی اهداف شناختی را سطح‌بندی می‌کند، آرمسترانگ (1984) پیشنهاد کرد محتوای آموزشی طبق این دو نظریه تهیه و تنظیم شود. کتاب درسی به عنوان متداول‌ترین محتوای آموزشی بهترین مجال برای به‌کارگیری این الگوی تلفیقی است. به همین روی، پژوهش پیش رو، محتوای کتاب‌ عربی پایة هشتم را براساس این الگو تحلیل کرده‌است تا چگونگی توزیع هوش‌های چندگانه و سطوح شناختی در این کتاب را بسنجد و ارزیابی کند. نتایج نشان می‌دهد که هوش‌های زبانی، ریاضی، فضایی و میان‌فردی به ترتیب هوش‌های رایج، و سطوح پایین شناختی (یادآوردن، فهمیدن و کار بستن) سطوح درگیر در این کتاب هستند. دیگر هوش‌ها و سطوح در این کتاب پوشش داده نشده‌اند.ar_IQ
dc.format.extent351
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageالعربية
dc.language.isoar_IQ
dc.publisherانجمن ایرانی زبان وادبیات عربیfa_IR
dc.relation.ispartofمجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابهاar_IQ
dc.relation.ispartofمجلة الجمعیة العلمیة الإیرانیة للغة العربیة و آدابهاfa_IR
dc.subjectکتاب عربی هشتمar_IQ
dc.subjectهوش‌های چندگانهar_IQ
dc.subject‌سطوح شناختیar_IQ
dc.subjectفعالیت‌های آموزشیar_IQ
dc.subjectتحلیل محتواar_IQ
dc.titleنمود هوش‌های چندگانه و سطوح شناختی در کتاب عربی پایة هشتمar_IQ
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشar_IQ
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری زبان و ادبیات عربی دانشگاه اصفهانar_IQ
dc.contributor.departmentاستاد گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه اصفهانar_IQ
dc.contributor.departmentاستادیار گروه آموزش کودکان با نیازهای خاص دانشگاه اصفهانar_IQ
dc.citation.volume13
dc.citation.issue44
dc.citation.spage179
dc.citation.epage202


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد