| dc.contributor.author | اجاقی, محمد | ar_IQ |
| dc.contributor.author | خاقانی اصفهانی, محمد | ar_IQ |
| dc.contributor.author | قمرانی, امیر | ar_IQ |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T09:09:34Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T09:09:34Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T09:09:34Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T09:09:34Z | |
| dc.date.issued | 2017-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-09-10 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-05-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-02-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اجاقی, محمد, خاقانی اصفهانی, محمد, قمرانی, امیر. (2017). نمود هوشهای چندگانه و سطوح شناختی در کتاب عربی پایة هشتم. مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها, 13(44), 179-202. | ar_IQ |
| dc.identifier.issn | 23456361 | |
| dc.identifier.uri | http://iaall.iranjournals.ir/article_54226.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/356064 | |
| dc.description.abstract | از آنجایی نظریة هوشهای چندگانه نظریهای محتوامحور است و بر تنوع محتوا تأکید دارد؛ و حیطة شناختی اهداف شناختی را سطحبندی میکند، آرمسترانگ (1984) پیشنهاد کرد محتوای آموزشی طبق این دو نظریه تهیه و تنظیم شود. کتاب درسی به عنوان متداولترین محتوای آموزشی بهترین مجال برای بهکارگیری این الگوی تلفیقی است. به همین روی، پژوهش پیش رو، محتوای کتاب عربی پایة هشتم را براساس این الگو تحلیل کردهاست تا چگونگی توزیع هوشهای چندگانه و سطوح شناختی در این کتاب را بسنجد و ارزیابی کند. نتایج نشان میدهد که هوشهای زبانی، ریاضی، فضایی و میانفردی به ترتیب هوشهای رایج، و سطوح پایین شناختی (یادآوردن، فهمیدن و کار بستن) سطوح درگیر در این کتاب هستند. دیگر هوشها و سطوح در این کتاب پوشش داده نشدهاند. | ar_IQ |
| dc.format.extent | 351 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | العربية | |
| dc.language.iso | ar_IQ | |
| dc.publisher | انجمن ایرانی زبان وادبیات عربی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها | ar_IQ |
| dc.relation.ispartof | مجلة الجمعیة العلمیة الإیرانیة للغة العربیة و آدابها | fa_IR |
| dc.subject | کتاب عربی هشتم | ar_IQ |
| dc.subject | هوشهای چندگانه | ar_IQ |
| dc.subject | سطوح شناختی | ar_IQ |
| dc.subject | فعالیتهای آموزشی | ar_IQ |
| dc.subject | تحلیل محتوا | ar_IQ |
| dc.title | نمود هوشهای چندگانه و سطوح شناختی در کتاب عربی پایة هشتم | ar_IQ |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی - پژوهش | ar_IQ |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری زبان و ادبیات عربی دانشگاه اصفهان | ar_IQ |
| dc.contributor.department | استاد گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه اصفهان | ar_IQ |
| dc.contributor.department | استادیار گروه آموزش کودکان با نیازهای خاص دانشگاه اصفهان | ar_IQ |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 44 | |
| dc.citation.spage | 179 | |
| dc.citation.epage | 202 | |