• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 9, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 9, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    از دیسیپلین محوری به سوی عمل گرایی: مروری بر سیر تحول آراء شوآب

    (ندگان)پدیدآور
    زرقانی, اعظم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    395.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از راه­های درک و دریافت بهتر از اندیشه­ها و آراء یک صاحب­نظر علمی، بررسی آن افکار و ایده­ها در بستری زمانی است. در طول تاریخ، اندیشمندان بسیاری را می­توان سراغ گرفت که به مرور زمان و طی آشنایی با نظریات جدیدتر و پی بردن به نتایج پیشین اندیشه­های خود، به تغییر در مواضع علمی خود روی آورده­اند، تا جایی که لازم است به هنگام صحبت از اندیشه­های آن شخصیت­های علمی به زمان تاریخی بیان شدن ایده­هایشان نیز اشاره گردد. این نوشتار با هدف بررسی تحولات تاریخی در افکار و ایده­های جوزف شوآب، یکی از شخصیت­های برجسته­ی حوزه­ی تخصصی برنامه درسی، به رشته­ی تحریر درآمده است تا بدان وسیله زمینه­ساز  درک و دریافت بهتری از او و اندیشه­هایش باشد. بر این اساس، دو جهت­گیری اساسی شوآب، یعنی دیدگاه­های  دیسیپلین­محوری و عملی در برنامه­ درسی، مورد بحث قرار گرفته و در پایان به جمع­بندی و نتیجه­گیری از این بررسی پرداخته شده است.
    کلید واژگان
    شوآب
    دیسیپلین
    دیدگاه دیسیپلینی
    دیدگاه عملی
    رشته ی برنامه درسی

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2014-05-22
    1393-03-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_60941.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352689

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب