از دیسیپلین محوری به سوی عمل گرایی: مروری بر سیر تحول آراء شوآب
(ندگان)پدیدآور
زرقانی, اعظمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از راههای درک و دریافت بهتر از اندیشهها و آراء یک صاحبنظر علمی، بررسی آن افکار و ایدهها در بستری زمانی است. در طول تاریخ، اندیشمندان بسیاری را میتوان سراغ گرفت که به مرور زمان و طی آشنایی با نظریات جدیدتر و پی بردن به نتایج پیشین اندیشههای خود، به تغییر در مواضع علمی خود روی آوردهاند، تا جایی که لازم است به هنگام صحبت از اندیشههای آن شخصیتهای علمی به زمان تاریخی بیان شدن ایدههایشان نیز اشاره گردد. این نوشتار با هدف بررسی تحولات تاریخی در افکار و ایدههای جوزف شوآب، یکی از شخصیتهای برجستهی حوزهی تخصصی برنامه درسی، به رشتهی تحریر درآمده است تا بدان وسیله زمینهساز درک و دریافت بهتری از او و اندیشههایش باشد. بر این اساس، دو جهتگیری اساسی شوآب، یعنی دیدگاههای دیسیپلینمحوری و عملی در برنامه درسی، مورد بحث قرار گرفته و در پایان به جمعبندی و نتیجهگیری از این بررسی پرداخته شده است.
کلید واژگان
شوآبدیسیپلین
دیدگاه دیسیپلینی
دیدگاه عملی
رشته ی برنامه درسی
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2014-05-221393-03-01




