| dc.contributor.author | بحرینی بروجنی, مجید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | نصر اصفهانی, احمدرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | سپهری بروجنی, کبری | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:59:53Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:59:53Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T08:59:53Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T08:59:53Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-04-22 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-02-02 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | بحرینی بروجنی, مجید, نصر اصفهانی, احمدرضا, سپهری بروجنی, کبری. (1394). بررسی میزان رعایت اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی. مطالعات برنامه درسی, 10(37), 59-80. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-4986 |  | 
| dc.identifier.uri | http://www.jcsicsa.ir/article_60766.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352663 |  | 
| dc.description.abstract | هدف پژوهش، بررسی میزان رعایت اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف در درس تفکر و پژوهش پایه ششم بوده است. نوع پژوهش کاربردی و روش آن از نوع پیمایشی است. اطلاعات بهصورت کمّی و کیفی (ترکیبی) جمعآوری شد. جامعه آماری بخش کمّی، مدرسان، مؤلفان، کارشناسان و معلمان در دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری بوده است. برای انتخاب نمونه، چون جامعه آماری مدرسان و مؤلفان محدود بود، بنابراین از طریق سرشماری اقدام و از همه آنها نظرسنجی به عمل آمد (44 نفر). برای بقیه گروهها از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده و به ترتیب، 18 و 264 نفر انتخاب شد. در بخش کیفی، از 95 کلاس درس مشاهده و با 180 نفر از کارشناسان، مدرسان و معلّمان مصاحبه هدفمند، انجام گرفت. دادهها از طریق پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده گردآوری شد. برای تعیین روایی، از روایی محتوا و روایی سازه استفاده گردید. پایایی پرسشنامهها به روش آلفای کرونباخ، پایایی مشاهدهها از روش پایایی مشاهدهگر مربوط به ملاک و برای پایایی مصاحبهها به روش پیادهسازی عینی و دقیق گفتار مصاحبه شوندگان عمل شد. طبق نظر معلّمان و کارشناسان تا حدودی (55/3=، طبق نتایج مشاهدهگران در حد کم (80/2=)، اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف، در درس تفکر و پژوهش بکارگیری شده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 591 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | انجمن مطالعات برنامه درسی ایران | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Studies | en_US | 
| dc.subject | عناصر برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.subject | درس تفکر و پژوهش | fa_IR | 
| dc.subject | اهداف برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی میزان رعایت اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.contributor.department | عضو هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد | fa_IR | 
| dc.contributor.department | هیأت علمی دانشگاه اصفهان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 10 |  | 
| dc.citation.issue | 37 |  | 
| dc.citation.spage | 59 |  | 
| dc.citation.epage | 80 |  |