نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبحرینی بروجنی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorنصر اصفهانی, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorسپهری بروجنی, کبریfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:53Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:53Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-22en_US
dc.date.submitted1397-02-02fa_IR
dc.identifier.citationبحرینی بروجنی, مجید, نصر اصفهانی, احمدرضا, سپهری بروجنی, کبری. (1394). بررسی میزان رعایت اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی. مطالعات برنامه درسی, 10(37), 59-80.fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttp://www.jcsicsa.ir/article_60766.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352663
dc.description.abstractهدف پژوهش، بررسی میزان رعایت اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف در درس تفکر و پژوهش پایه ششم بوده است. نوع پژوهش کاربردی و روش آن از نوع پیمایشی است. اطلاعات به‌صورت کمّی و کیفی (ترکیبی) جمع­آوری شد. جامعه آماری بخش کمّی، مدرسان، مؤلفان، کارشناسان و معلمان در دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری بوده است. برای انتخاب نمونه، چون جامعه آماری مدرسان و مؤلفان محدود بود، بنابراین از طریق سرشماری اقدام و از همه آن‌ها نظرسنجی به عمل آمد (44 نفر). برای بقیه گروه­ها از روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای استفاده و به ترتیب، 18 و 264 نفر انتخاب شد. در بخش کیفی، از 95 کلاس درس مشاهده و با 180 نفر از کارشناسان، مدرسان و معلّمان مصاحبه هدفمند، انجام گرفت. داده­ها از طریق پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده گردآوری شد. برای تعیین روایی، از روایی محتوا و روایی سازه استفاده گردید. پایایی پرسشنامه­ها به روش آلفای کرونباخ، پایایی مشاهده­ها از روش پایایی مشاهده­گر مربوط به ملاک و برای پایایی مصاحبه­ها به روش پیاده‌سازی عینی و دقیق گفتار مصاحبه شوندگان عمل شد. طبق نظر معلّمان و کارشناسان تا حدودی (55/3=، طبق نتایج مشاهده­گران در حد کم (80/2=)، اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف، در درس تفکر و پژوهش بکارگیری شده است.fa_IR
dc.format.extent591
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.subjectعناصر برنامه درسیfa_IR
dc.subjectدرس تفکر و پژوهشfa_IR
dc.subjectاهداف برنامه درسیfa_IR
dc.titleبررسی میزان رعایت اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکردfa_IR
dc.contributor.departmentهیأت علمی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکردfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue37
dc.citation.spage59
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد