تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس مؤلفه های گفتمان شناسی انتقادی
(ندگان)پدیدآور
کریمی, محمدحسنحسنشاهی, شهرزادکشاورزی, فهیمهناصری جهرمی, رضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف کلی از انجام این پژوهش، بررسی و تحلیل مؤلفههای گفتمان مدار کتاب فارسی ششم دبستان بر اساس الگوی تحلیل انتقادی گفتمان بود که از الگوی نظری تحلیل انتقادی گفتمان ون لیوون استفاده شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش، کمّی و از نوع توصیفی است. جامعه مورد نظر کتاب فارسی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 92-91 و نمونه مساوی جامعه است. نتایج نشان داد که مؤلفه اظهار آشکار بیش از مؤلفههای حذف و اظهار پنهان تصویرسازی شده است.
کلید واژگان
گفتمانتحلیل گفتمان
تحلیل گفتمان انتقادی
فارسی
ششم ابتدایی
شماره نشریه
37تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه شیرازاستادیار دانشگاه شیراز
دانشجوی دکتری مطالعات برنامهدرسی دانشگاه شیراز
دانشجوی دکتری مطالعات برنامهدرسی دانشگاه شیراز




