نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلطانی, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorشفیع پور مطلق, فرهادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:32Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:32Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-20en_US
dc.date.submitted1397-01-31fa_IR
dc.identifier.citationسلطانی, اصغر, شفیع پور مطلق, فرهاد. (1395). ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه تدریس کامیاب ادراک شده (مورد مطالعه؛ دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان). مطالعات برنامه درسی, 11(41), 153-174.fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttp://www.jcsicsa.ir/article_60641.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352553
dc.description.abstractهدف این مقاله ارائه مدل توسعه تدریس کامیاب ادراک شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش را کلیه دبیرانمدارس متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 94-1393 (3476 نفر) تشکیل داده­اند. روش نمونه‌گیری، خوشه‌ای چندمرحله‌ای بود که نهایتاً تعداد 380 نفر از دبیران دوره متوسطه شهر اصفهان به‌طور تصادفی برای تحقیق انتخاب  شدند. ابزار پژوهش سه پرسشنامه: 1-پرسشنامه عوامل چهارگانه اثرگذار  (تدریس حرفه‌ای، اخلاق آموزشی، همکاری گروهی و یادگیری تسلط یاب) بر تدریس کامیاب ادراک شده (93/0=α ) 2- پرسشنامه درگیری تحصیلی (87/0=α )<em> و </em><em>3</em><em>- </em>پرسشنامه توسعه تدریس کامیاب ادراک شده (94/0=α ) است. به‌طورکلی نتایج نشان داد، بهره‌گیری از عوامل چهارگانه (تدریس حرفه‌ای، اخلاق آموزشی، همکاری گروهی و یادگیری تسلط یاب)، بر توسعه تدریس کامیاب ادراک شده به میزان قابل توجهی اثرگذار بوده است. کمترین ضریب تأثیر غیرمستقیم برای مؤلفه  طراحی تدریس  (089/0) و بیشترین ضریب تأثیر غیرمستقیم برای مؤلفه ارزشیابی تدریس  (139/0)، بدست آمد.fa_IR
dc.format.extent648
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.subjectتدریس حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectاخلاق آموزشیfa_IR
dc.subjectهمکاری گروهیfa_IR
dc.subjectیادگیری تسلط یابfa_IR
dc.subjectتدریس کامیابfa_IR
dc.titleارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه تدریس کامیاب ادراک شده (مورد مطالعه؛ دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه، میمه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات، محلات، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue41
dc.citation.spage153
dc.citation.epage174


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد