دوره 8, شماره 15

 

ارسال های اخیر

  • تدریس اثربخش در آموزش عالی بر اساس تجارب حرفه‌ای استادان و ارتباط آن با تدریس خود-گزارشی 

    اسدیان, سیروس؛ پیری, موسی؛ سعادت فر, رحمت (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-08-23)
    پژوهش حاضر باهدف بررسی تدریس اثربخش بر اساس تجارب حرفه‌ای استادان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و ارتباط آن با تدریس خود-گزارشیآنان در سال تحصیلی95-1394 انجام‌گرفتهاست.روش تحقیق، توصیفیاز نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه ...

  • بررسی مؤلفه‌های مبتنی برشغل وشاغل در برنامة درسی 

    یادگارزارده, غلامرضا (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-08-23)
    هدف مقالة حاضر بررسی شرایط و زمینه‌های شکل‌گیری مشاغل و انجام فعالیت‌های حرفه‌ای در حوزة برنامة درسی است. روش پژوهش کیفی از نوع گروه کانونی و چارچوب شکل دهندة آن مدل مفهومی O'Net است. مشارکت کنندگان در پژوهش به صورت هدفمند ...

  • فرآیند یادگیری در کلاس معکوس: بازنمایی از برنامه درسی تجربه شده در آموزش عالی 

    کاویانی, حسن؛ لیاقت دار, محمد جواد؛ زمانی, بی بی عشرت؛ عابدینی, یاسمین (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-08-23)
    هدف پژوهش حاضر بررسی فرآیند یادگیری در کلاس معکوس بود که بر اساس روش کیفی و با استفاده از روش پژوهش نظریة داده بنیاد از نوع سیستماتیک انجام شد. واحد تحلیل شامل 17 نفر از دانشجویان کارشناسی رشته علوم تربیتی در سال تحصیلی ...

  • تاملی پیرامون مفهوم برنامه درسی دانشجو (معرفی و بسط مفاهیم مرتبط) 

    جوادی پور, محمد؛ حکیم زاده, رضوان؛ ابدی, فاطمه (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-08-23)
    هدف از نوشتار حاضر معرفی برنامه درسی دانشجو است. این مطالعه از نوع بنیادین بوده و از روش استدلال استقرایی استفاده شده است. این نوشتار شرحی است از روند طرح این برنامه درسی که مجموعه ای است از مشاهدات و تاملات در طول چندین ...

  • طراحی مدل مدیریت آموزش از دور، برای نظام آموزش عالی ایران 

    نجفی هزارجریبی, حبیب الله؛ کوپائی, شیرزاد (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-08-23)
    : هدف این پژوهش، بررسی طراحی مدل مدیریت آموزش از دور برای نظام آموزش عالی ایران (دانشگاه پیام نور) است. روش تحقیق ترکیبی (کمی، کیفی) است. جامعه آماری 4250 نفر که شامل مدیران، استادان و دانشجویان دکتری ...

  • زیر پوست دانشگاه: واکاوی پدیده استثمار آکادمیک در نظام آموزش عالی ایران 

    صفائی موحد, سعید (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-08-23)
    این پژوهش با هدف شناسایی مسائل موجود در روابط استادان و دانشجویان در نظام آموزش عالی ایران صورت گرفت. بدین ترتیب تلاش شد تا جنبه‌های مختلف این مسائل با توجه به بافت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی حاکم بر نهاد دانشگاه در ایران ...

  • تحلیل رویکردهای هستی شناسانه و معرفت شناسانه اساتید دانشگاه در فرایند تدریس 

    هاشمی, سهیلا؛ خبازی کناری, مهدی؛ کاظمی, سیده فاطمه (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-08-23)
    این پژوهش با هدف تحلیل رویکرد هستی شناسانه و معرفت شناسانه اساتید دانشگاه در فرایند تدریس انجام شده است.با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی هدفمند  32 عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران انتخاب گردیدند. داده ها با استفاده از ...