نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلم بیگی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorآهنگری, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:57:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:57:56Z
dc.date.available1399-07-09T08:57:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:57:56Z
dc.date.issued2014-07-23en_US
dc.date.issued1393-05-01fa_IR
dc.date.submitted2014-02-23en_US
dc.date.submitted1392-12-04fa_IR
dc.identifier.citationعلم بیگی, امیر, آهنگری, اسماعیل. (1393). بررسی نقش تعدیل کننده ارتباط شغلی در توسعه مدل پذیرش فن‌آوری اطلاعات در بین مروجان کشاورزی استان آذربایجان غربی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 4(416), 95-115.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_641355.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352020
dc.description.abstractفن‌آوری اطلاعات و الگوهای مؤثر بر پذیرش آن یکی از موضوعات فراگیر در حوزه مطالعات سازمانی محسوب می‌ شود که در این رابطه مدل پذیرش فن‌آوری دیویس چارچوب مناسبی را برای شناسایی مهم‌ترین متغیرهای اثرگذار بر پذیرش آن فراهم می‌آورد. با این رویکرد، تحقیق حاضر با هدف شناسایی متغیرهای بیرونی مؤثر بر دو بعد سودمندی درک شده و سهولت استفاده به عنوان دو بعد از مدل پذیرش فن‌آوری و به روش همبستگی انجام شد. از آنجا که این مدل کمتر در بسترهای سازمانی مورد توجه قرار گرفته است، تمرکز اصلی برای توسعه مدل، توجه بر نقش متغیر ارتباط شغلی به عنوان متغیر تعدیل‌گر در بین اثر سهولت درک‌شده بر نیت پذیرش و اثر سودمندی درک‌ شده بر سهولت استفاده بود. هم‌چنین، متغیر تجربه به عنوان یک متغیر بیرونی مورد توجه قرار گرفت. جامعه آماری، مروجان کشاورزی استان آذربایجان غربی در سال 1392 به تعداد 180 نفر بود. از میان جامعه مذکور، با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 120 نفر به‌عنوان نمونه به روش تصادفی با انتساب متناسب انتخاب شدند. داده‌های مورد نیاز از طریق پرسش‌نامه گردآوردی شد. روایی صوری ابزار توسط پانل متخصصان تأیید شد. مقادیر آلفای کرونباخ برای ابعاد مختلف پرسشنامه بین 730/0 تا 816/0 قرار داشتند. به منظور پردازش و تحلیل داده‌ها از روش حداقل مربعات جزیی به عنوان رویکردی نوین در مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد متغیر تجربه اثر معنی‌ داری بر سودمندی درک شده دارد و قادر است تا 77 درصد تغییرات سودمندی درک شده را پیش‌ بینی کند. هم‌چنین، مدل ارایه شده قادر است تا 71 درصد تغییرات استفاده واقعی را پیش ‌بینی کند.fa_IR
dc.format.extent488
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectمدل پذیرش فن آوریfa_IR
dc.subjectارتباط شغلیfa_IR
dc.subjectمدل سازی معادلات ساختاریfa_IR
dc.subjectسودمندی درک شدهfa_IR
dc.subjectسهولت درک شدهfa_IR
dc.titleبررسی نقش تعدیل کننده ارتباط شغلی در توسعه مدل پذیرش فن‌آوری اطلاعات در بین مروجان کشاورزی استان آذربایجان غربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی‌ارشد ترویج کشاورزی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue416
dc.citation.spage95
dc.citation.epage115


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد