• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 3, 2 (پیاپی 10)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی
    • دوره 3, 2 (پیاپی 10)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل تأثیر فن‏ آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان

    (ندگان)پدیدآور
    بهارستان, امیداکبری, پیمانشائمی برزکی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    326.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام این تحقیق، تحلیل تأثیر فن‏آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان می‏باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل 368 نفر از کارکنان شرکت توزیع برق منطقه‏ای غرب استان کرمانشاه است که از بین آنها 188 نفر به‏صورت تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران به‏عنوان نمونه در نیمه دوم سال 1391 انتخاب شدند. این پژوهش از نوع همبستگی است. جهت جمع‏آوری داده‏ها، از پرسش‌نامه‏‏ فن‏آوری اطلاعات مارتینز لورنز و همکاران (2004)؛ پرسش‌نامه‏‏ مدیریت کیفیت جامع شییه و ویو (2002) و پرسش‌نامه‏‏ عملکرد سازمانی که توسط محققان ساخته شده بود، استفاده شد. بررسی پرسش‌نامه‏‏‏ها حاکی از آن بود که ابزارهای اندازه‏گیری، از روایی محتوایی و پایایی خوبی برخوردار هستند. توسط نرم افزار SPSS و LISREL داده‏های تحقیق مورد تجزیه و تحلیل واقع شدند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون خطی و گام به گام در سطح 95% نشان داد که فن‏آوری اطلاعات با متغیرهای مدیریت کیفیت جامع و عملکرد سازمانی و مدیریت کیفیت جامع با عملکرد سازمانی رابطه مثبت و معنی‏داری دارند. از سوی دیگر نتایج بررسی‏ها نشان داد که  مدیریت کیفیت جامع در تأثیرگذاری فن‏آوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی دارای نقش میانجی می‏باشد. هم‌چنین در این تحقیق جهت آزمون مدل مفهومی تحقیق از مدل معادلات ساختاری استفاده شد که نتایج حاکی از برازش مطلوب مدل بود و به همین دلیل به‏عنوان مدل تجربی ارایه شده است.
    کلید واژگان
    فن‏آوری اطلاعات
    مدیریت کیفیت جامع
    عملکرد سازمان
    مدل معادلات ساختاری

    شماره نشریه
    210
    تاریخ نشر
    2012-12-21
    1391-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
    Islamic Azad University, Sari Branch
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان،
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
    استادیار دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2228-5318
    2345-3710
    URI
    http://ictedu.iausari.ac.ir/article_632113.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/351969

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب