نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهارستان, امیدfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorشائمی برزکی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:57:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:57:47Z
dc.date.available1399-07-09T08:57:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:57:47Z
dc.date.issued2012-12-21en_US
dc.date.issued1391-10-01fa_IR
dc.date.submitted2012-12-21en_US
dc.date.submitted1391-10-01fa_IR
dc.identifier.citationبهارستان, امید, اکبری, پیمان, شائمی برزکی, علی. (1391). تحلیل تأثیر فن‏ آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 3(210), 47-68.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_632113.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/351969
dc.description.abstractهدف از انجام این تحقیق، تحلیل تأثیر فن‏آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان می‏باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل 368 نفر از کارکنان شرکت توزیع برق منطقه‏ای غرب استان کرمانشاه است که از بین آنها 188 نفر به‏صورت تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران به‏عنوان نمونه در نیمه دوم سال 1391 انتخاب شدند. این پژوهش از نوع همبستگی است. جهت جمع‏آوری داده‏ها، از پرسش‌نامه‏‏ فن‏آوری اطلاعات مارتینز لورنز و همکاران (2004)؛ پرسش‌نامه‏‏ مدیریت کیفیت جامع شییه و ویو (2002) و پرسش‌نامه‏‏ عملکرد سازمانی که توسط محققان ساخته شده بود، استفاده شد. بررسی پرسش‌نامه‏‏‏ها حاکی از آن بود که ابزارهای اندازه‏گیری، از روایی محتوایی و پایایی خوبی برخوردار هستند. توسط نرم افزار SPSS و LISREL داده‏های تحقیق مورد تجزیه و تحلیل واقع شدند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون خطی و گام به گام در سطح 95% نشان داد که فن‏آوری اطلاعات با متغیرهای مدیریت کیفیت جامع و عملکرد سازمانی و مدیریت کیفیت جامع با عملکرد سازمانی رابطه مثبت و معنی‏داری دارند. از سوی دیگر نتایج بررسی‏ها نشان داد که  مدیریت کیفیت جامع در تأثیرگذاری فن‏آوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی دارای نقش میانجی می‏باشد. هم‌چنین در این تحقیق جهت آزمون مدل مفهومی تحقیق از مدل معادلات ساختاری استفاده شد که نتایج حاکی از برازش مطلوب مدل بود و به همین دلیل به‏عنوان مدل تجربی ارایه شده است.fa_IR
dc.format.extent325
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectفن‏آوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectمدیریت کیفیت جامعfa_IR
dc.subjectعملکرد سازمانfa_IR
dc.subjectمدل معادلات ساختاریfa_IR
dc.titleتحلیل تأثیر فن‏ آوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان،fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue210
dc.citation.spage47
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد