نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرمهینی فراهانی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:52:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:52:23Z
dc.date.available1399-07-09T08:52:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:52:23Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-12en_US
dc.date.submitted1394-09-21fa_IR
dc.identifier.citationفرمهینی فراهانی, محسن. (1395). الگوی تربیت شهروندی فضیلت گرای ارتباطی: الگویی برای تربیت سیاسی و اجتماعی. فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 24(31), 67-90.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6972
dc.identifier.issn2645-5196
dc.identifier.urihttps://iej.ihu.ac.ir/article_200920.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/350198
dc.description.abstractهدف این مقاله ارائه الگویی برای تربیت سیاسی و اجتماعی متناسب با وضعیت کشور است. در این راستا سؤال اصلی پژوهش این است که در ادبیات نظری ساحت تربیت سیاسی ـ اجتماعی، مهمترین الگوها و رویکردهای نظری کدام است؟ و الگوی نظری مناسب برای تربیت سیاسی ـ اجتماعی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی چیست. روش تحقیق، تحلیل کیفی (غیر تجربی) است. در این زمینه شانزده الگوی نظری از جمله رویکرد آموزش مستقیم سیاسی مدنی، رویکرد مدارس دموکراتیک، رویکرد آسیب شناسی اجتماعی، رویکرد قانون ـ محور، رویکرد نظامدار، الگوی فردگرایانه و لیبرالی، الگوی جمهورگرایانه و نولیبرالی، الگوی فمینیستی، الگوی شهروند جهانی، الگوی شهروند زیست بومی، رویکرد انتقال فرهنگی، رویکرد شهروندی دموکراتیک و رویکرد تغییر اجتماعی شناسایی شد که کلا در دو رویکرد جامع "محافظه کار" و "پیشرفتگرا" قابل تقسیم است. در این میان رویکرد "تربیت شهروندی فضیلتگرای ارتباطی" به عنوان رویکرد پیشنهادی برای تربیت سیاسی اجتماعی جمهوری اسلامی معرفی شده است. انتخاب تعبیر شهروندی در این رویکرد به لحاظ اهمیت کلیدی آن در مباحث مربوط به تربیت سیاسی و اجتماعی است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین علیه السلامfa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofScientific Journal of Islamic Educationen_US
dc.subjectتربیت سیاسی اجتماعیfa_IR
dc.subjectالگوها و رویکردfa_IR
dc.subjectرویکرد شهروندی فضیلتگرای ارتباطیfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورش در دوران معاصرfa_IR
dc.titleالگوی تربیت شهروندی فضیلت گرای ارتباطی: الگویی برای تربیت سیاسی و اجتماعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه شاهدfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue31
dc.citation.spage67
dc.citation.epage90


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد