مرور دوره 24, شماره 31 بر اساس تاریخ انتشار

  • نقد و بررسی نسبیت گرایی در نظریه تعلیم و تربیتی لیپمن در نسبت با نسبیت در هرمنوتیک فلسفی گادامر 

    پورحسن, قاسم؛ صدر, فاطمه (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-08-22)
    هدف این پژوهش این است که به بررسی آن بخش از دیدگاه‌های لیپمن، که به نسبی‌گرایی می‌انجامد و نسبتی با نسبیت‌اندیشی در هرمنوتیک فلسفی گادامر دارد، بپردازد و به این پرسش پاسخ دهد: «میان نسبیت‌گرایی در نظریه لیپمن با نسبیت‌اندیشی ...

  • مدرنیسم هنری و نقش تربیتی آن 

    ابراهیم زاده, علیرضا؛ جبارپور, محمد (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-08-22)
    امروزه یکی از عمده‌ترین گرایش‌های هنری در ایران و جهان، گرایش به هنر مدرن یا مدرنیسم هنری است. لذا نظر به گسترده بودن حضور هنر مدرن در فضای فرهنگی امروز ایران نیاز است که نقش تربیتی هنر مدرن از منظری اسلامی مورد ارزیابی ...

  • الگوی تربیت شهروندی فضیلت گرای ارتباطی: الگویی برای تربیت سیاسی و اجتماعی 

    فرمهینی فراهانی, محسن (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-08-22)
    هدف این مقاله ارائه الگویی برای تربیت سیاسی و اجتماعی متناسب با وضعیت کشور است. در این راستا سؤال اصلی پژوهش این است که در ادبیات نظری ساحت تربیت سیاسی ـ اجتماعی، مهمترین الگوها و رویکردهای نظری کدام است؟ و الگوی نظری مناسب ...