دوره 25, شماره 35

 

ارسال های اخیر

  • بررسی تطبیقی دیدگاه معرفت‌شناسی و رویکرد تربیت دینی آلوین پلانتینگا و علامه طباطبایی 

    آذریون, پریسا؛ خوشخویی, منصور؛ سلحشوری, احمد (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-08-23)
    هدف این پژوهش بررسی تطبیقی دیدگاه معرفت‌شناسی و رویکرد تربیت دینی آلوین پلانتینگا و علامه طباطبایی، و روش آن تطبیقی ـ استنتاجی است. نتایج نشان داد معرفت‌شناسی دینی علامه و پلانتینگا در باور به خدا به عنوان گزاره پایه، نقش ...

  • بررسی جایگاه عناصر برنامه درسی در دیدگاه پست مدرن و نقد آن از دیدگاه مبانی تعلیم و تربیت اسلامی 

    وفائی, رضا؛ ملکی, حسن؛ علیپور, میکائیل (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-08-23)
    این پژوهش با هدف شناسایی و تحلیل ویژگیها و عناصر برنامه درسی مبتنی بر نظریه پست مدرن و هم‌چنین نقد عناصر برنامه درسی آن با توجه به مبانی تعلیم و تربیت اسلامی با استفاده از روش تحلیلی ـ استنادی صورت گرفته است. بررسی برنامه ...

  • بررسی امکان تأسیس فلسفة تعلیم و تربیت صدرایی 

    احمدی سعدی, عباس (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-08-23)
    نظریه ی ملاصدرا در باره ی چگونگی آفرینش و تکامل انسان یعنی حدوث جسمانی نفس و بقای روحانی آن در کنار نظریه ی حرکت جوهری نفس و استکمال تدریجی آن، چشم اندازی ژرف پیش روی محققان قرار می دهد. تحول آدمی بر اثر تربیت ، ناشی از ...

  • بنیانهای رشد آدمی بر مبنای سخنان امام علی علیه السلام 

    صفوی, علیرضا؛ بهشتی, سعید؛ اکرمی, سید کاظم؛ صمدی, معصومه (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-08-23)
    هدف اساسی پژوهش، تبیین و تحلیل بنیانهای رشد آدمی بر مبنای سخنان امام علی علیه‌السلام است. روش این پژوهش تحلیلی و استنباطی است. جامعه تحلیلی، تمام اسنادی است ـ دست اول و دست دوم ـ که دربارۀ سخنان امام علی علیه‌السلام در ...

  • بررسی تأثیر راهبردهای حل مسئله بر رشد شاخصهای تربیت دینی از دیدگاه معلمان 

    عزیزی محمودآباد, مهران؛ رستمی مسنی, کورش؛ میرشاه جعفری, سید ابراهیم (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-08-23)
    این پژوهش با هدف تبیین نقش راهبردهای حل مسئله بر رشد شاخصهای تربیت دینی از دیدگاه معلمان انجام شده است. شیوه پژوهش ترکیبی با رویکرد اکتشافی است. جامعه پژوهش شامل معلمان دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم شهرستان بویراحمد ...