مرور دوره 23, شماره 29 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
تبیین نقش و جایگاه اصل تربیتی " گذر از ظاهربه باطن" در سبک زندگی اسلامی وتأثیر آن برشکل گیری تمدن نوین اسلامی.
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-02-20)هدف پژوهش، جستجو دربارۀ یک اصل تربیتی قرآنی تحت عنوان "گذر از ظاهر به باطن" است، که در سه محور چیستی این اصل، نقش و جایگاه آن در سبک زندگی اسلامی و تأثیرش بر شکلگیری تمدن نوین اسلامی تکمیل میشود. در این پژوهش، که از روش ...
-
تربیت عقلانی از منظر علامه جعفری و پیامدهای تربیتی آن
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-02-20)این پژوهش به بررسی آرا و اندیشههای تربیت عقلانی علامه جعفری در زمینههای اهداف، اصول و روشهای تربیت عقلانی به منظور بهرهگیری در تعلیم و تربیت میپردازد. این تحقیق از نوع تحلیل اسنادی است که با گردآوری اطلاعات از طریق ...
-
رابطه آموزه های دینی والدین و رشد اخلاقی کودکان دبستانی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-02-20)این پژوهش با هدف تبیین آموزههای دینی والدین در رشد اخلاقی کودکان دبستانی صورت گرفت. روش پژوهش توصیفی ـ مقطعی از نوع همبستگی بود. بر این اساس از میان تمام دانش-آموزان دبستانی شهر تهران در سال تحصیلی 94 ـ 93 نمونهای به حجم ...
-
سازماندهی نظام تربیت عاطفی براساس آموزه های قرانی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-02-20)این پژوهش با رویکرد کیفی و روش پژوهش استنتاجی (الگوی بازسازی فرانکنا) انجام شده، و هدف آن بررسی میان رشتهای تربیت عاطفی و ساختار آن در قرآن است؛ لذا پس از بیان مبانی این فرایند بر اساس اسناد در قالب گزارههای واقعنگر ...
-
نقدنظام تربیتی مبتنی بر فلسفه سارتر با تأکید بر آرای شهید مطهری
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2016-02-20)هدف این پژوهش، بررسی و نقد نظام تربیتی سارتر با تأکید بر آرای تربیتی شهید مطهری است. روش پژوهش بنیادی ـ کاربردی و روش مطالعه توصیفی ـ تحلیلی از نوع اسنادی است. نتایج پژوهش نشان داد، بعد اهداف در نظام تربیتی مبتنی بر آرای ...



