دوره 25, شماره 34
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نگاهی اصلاحی به برنامه فلسفه برای کودکان در بستر حکمت متعالیه
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-05-22)در این پژوهش پس از تبیین معنای فلسفه در تربیت به تعیین نسبت حقیقت با ساخت معنا و ارتباط آنها با نسبیگرایی پرداخته، و میزان سازگاری و ناسازگاری این برنامه با تعلیم و تربیت اسلامی در بستر فلسفه صدرایی واکاوی میشود. طبق ...
-
جایگاه تفکر انتقادی در تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر سند برنامه درسی ملی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-05-22)هدف این پژوهش، بررسی نقش تفکر انتقادی در تعلیم و تربیت اسلامی با توجه به سند برنامه درسی ملی (به عنوان یکی از زیر نظامهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش)، و روش آن، توصیفی از نوع تحلیل اسنادی است. ابزار جمعآوری اطلاعات، ...
-
الگوی استخراج نظام مسائل آموزش و پرورش کشور مبتنی بر بیانات حضرت امام خامنهای حفظهاللهتعالی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-05-22)اولین گام در راستای تحول بنیادین و کنار گذاشتن نظام کهنه و تقلیدی نهاد آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی ایران، شناخت دقیق از مسائل پیش روی آموزش و پرورش کشور است؛ هدف این پژوهش ارائه الگویی نظاممند بهمنظور استخراج ...
-
اخلاق ناصری و نسبت آن با اخلاق نیکوماخوس در تربیت اخلاقی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-05-22)هدف این مقاله بررسی نسبت اخلاق ناصری با اخلاق نیکوماخوس در حوزۀ تربیت اخلاقی است. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش تحلیل محتوا و روش تحلیل و استنتاج منطقی بهره گرفته شده است. بدین منظور ابتدا به لحاظ تاریخی به طور ...
-
تبیین رشد انسان بر اساس صورتبندی پیوستار مفهوم شناختی تعقل
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-05-22)هدف اصلی این پژوهش تبیین رشد انسان بر اساس پیوستار مفهومشناختی تعقل است. این تبیین بر آیات قرآن کریم، بررسی تفسیر المیزان و اتکا به مبانی و اصول حکمت متعالیه بویژه اصالت وجود، حرکت جوهری و وحدت تشکیکی متکی است. روش این ...
-
تبیین دیدگاه معرفت شناسی علامه طباطبایی(ره) و دلالتهای آن در محتوا و روشهای تربیتی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2017-05-22)هدف این پژوهش، تبیین دیدگاه معرفتشناختی علامه طباطبایی(ره) و دلالتهای آن در محتوا و روشهای تربیتی است. برای دستیابی به اهداف پژوهش، سه پرسش اصلی ذکر شده است: 1 ـ دیدگاه علامه طباطبایی(ره) درباره معرفتشناسی چیست؟ 2 ـ بر ...



