قیمت گذاری در یک زنجیره تأمین دو سطحی با در نظر گرفتن رقابت تولیدکنندگان در تصاحب بازار در سیستم تولید بر اساس سفارش با استفاده از نظریه بازی
(ندگان)پدیدآور
فرخی, محمدامینراستی برزکی, مرتضینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله با استفاده از نظریه بازیها، به تجزیه و تحلیل یک زنجیره تأمین دو سطحی شامل دو تولیدکننده و دو خردهفروش در یک محیط تولید بر اساس سفارش میپردازد. در زنجیره تأمین مورد بررسی، تولیدکنندهها با در نظر گرفتن تخفیف برای خردهفروشی که به صورت انحصاری کالای آنها را عرضه میکند سعی در تصاحب بازار دارند. در این مدل ارزش برند هر یک از تولیدکنندگان و وفاداری مشتریان به یک برند نیز در نظر گرفته شده است. در مدل استکلبرگ تعریف شده برای مسئله، پس از تعیین زمان تدارک از سوی تولیدکننده، درباره قیمت خردهفروشی کالا تصمیمگیری میشود. یافتههای ما نشاندهنده آن است که کاهش نسبت کالای دریافتی یک خردهفروش از سوی یک تولیدکننده باعث افزایش قیمت خردهفروشی آن خواهد شد. همچنین عرضه انحصاری یک کالا افزایش قیمت عمدهفروشی آن را در پی خواهد داشت.
کلید واژگان
قیمت گذاریسیستم تولیدی بر اساس سفارش
زنجیره تأمین دو سطحی
تخفیف
نظریه بازی
زنجیره تامین و لجستیک
شماره نشریه
6تاریخ نشر
2016-01-211394-11-01
ناشر
دانشگاه بوعلی سیناBu-Ali Sina University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه صنعتی اصفهانعضو هیات علمی/دانشگاه صنعتی اصفهان
شاپا
2345-22692345-4180




