نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرخی, محمدامینfa_IR
dc.contributor.authorراستی برزکی, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:52:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:52:12Z
dc.date.available1399-07-09T08:52:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:52:12Z
dc.date.issued2016-01-21en_US
dc.date.issued1394-11-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-25en_US
dc.date.submitted1394-06-03fa_IR
dc.identifier.citationفرخی, محمدامین, راستی برزکی, مرتضی. (1394). قیمت گذاری در یک زنجیره تأمین دو سطحی با در نظر گرفتن رقابت تولیدکنندگان در تصاحب بازار در سیستم تولید بر اساس سفارش با استفاده از نظریه بازی. نشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید, 3(6), 207-219.fa_IR
dc.identifier.issn2345-2269
dc.identifier.issn2345-4180
dc.identifier.urihttps://ier.basu.ac.ir/article_1347.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/350130
dc.description.abstractاین مقاله با استفاده از نظریه بازی­ها، به تجزیه و تحلیل یک زنجیره تأمین دو سطحی شامل دو تولیدکننده و دو خرده­فروش در یک محیط تولید بر اساس سفارش می­پردازد. در زنجیره تأمین مورد بررسی، تولیدکننده­ها با در نظر گرفتن تخفیف برای خرده­فروشی که به صورت انحصاری کالای آن­ها را عرضه می­کند سعی در تصاحب بازار دارند. در این مدل ارزش برند هر یک از تولیدکنندگان و وفاداری مشتریان به یک برند نیز در نظر گرفته شده است. در مدل استکلبرگ تعریف شده برای مسئله، پس از تعیین زمان تدارک از سوی تولیدکننده، درباره قیمت خرده­فروشی کالا تصمیم­گیری می­شود. یافته­های ما نشان­دهنده آن است که کاهش نسبت کالای دریافتی یک خرده­فروش از سوی یک تولیدکننده باعث افزایش قیمت خرده­فروشی آن خواهد شد. همچنین عرضه انحصاری یک کالا افزایش قیمت عمده­فروشی آن را در پی خواهد داشت.fa_IR
dc.format.extent797
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.publisherBu-Ali Sina Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولیدfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Industrial Engineering Research in Production Systemsen_US
dc.subjectقیمت گذاریfa_IR
dc.subjectسیستم تولیدی بر اساس سفارشfa_IR
dc.subjectزنجیره تأمین دو سطحیfa_IR
dc.subjectتخفیفfa_IR
dc.subjectنظریه بازیfa_IR
dc.subjectزنجیره تامین و لجستیکfa_IR
dc.titleقیمت گذاری در یک زنجیره تأمین دو سطحی با در نظر گرفتن رقابت تولیدکنندگان در تصاحب بازار در سیستم تولید بر اساس سفارش با استفاده از نظریه بازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی/دانشگاه صنعتی اصفهانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue6
dc.citation.spage207
dc.citation.epage219
nlai.contributor.orcid0000-0002-6979-4123


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد