نقش ویژگی های لکسیکوگرافیک در مصرف کنندگان گوشت ماهی در راستای توسعه و تجاری سازی محصولات نوین شیلاتی
(ندگان)پدیدآور
محمدرضایی, رسولاسداله پور, فرشتهرفیعی, حامدپیش بهار, اسماعیلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در مطالعه حاضر، امکانسنجی تشکیل بازارهای نوین شیلاتی مانند سوریمی، کامابوکو و سوسیس ماهی بر پایه ترجیحات لکسیوگرافیک در استانهای مازندران و تهران، با استفاده از 600 پرسشنامه در دو استان و  بر اساس مدل لوجیت در سال 94 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که تمایل به پرداخت افراد کیفیتگرا در تهران 193240 ریال و در افراد قیمتگرا 178130 ریال است. درحالیکه تمایل به پرداخت افراد کیفیتگرا در مازندران 186350 ریال و در افراد قیمتگرا 151490 ریال است. بنابراین، افراد کیفیتگرا در مقایسه با افراد قیمتگرا تمایل به پرداخت بیشتری برای این محصولات دارند و در استان تهران هر سه محصول سوریمی، کوماباکو و سوسیس ماهی توانایی ورود به بازار را دارند. در استان مازندران محصول سوریمی در هر دو گروه و محصول کوماباکو و سوسیس ماهی تنها در بین افراد کیفیتگرا توانایی ورود به بازار را دارند. براین اساس، میتوان نتیجه گرفت که در استان مازندران به دلیل در دسترس بودن ماهی تازه و با کیفیت افراد این استان تمایل کمتری به محصولات نوین شیلاتی دارند. در حالیکه در استان تهران تمایل مردم برای محصولات نوین شیلاتی بیشتر است و استان تهران بازار مناسبتری برای این محصولات میباشد.
کلید واژگان
تمایل به پرداختلکسیکوگرافیک
سوریمی
کوماباکو
سوسیس ماهی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-09-231396-07-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه تبریزدانشجو- دانشگاه تبریز
دانشگاه تهران
دانشگاه تبریز
شاپا
2008-48382423-785X




