نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدرضایی, رسولfa_IR
dc.contributor.authorاسداله پور, فرشتهfa_IR
dc.contributor.authorرفیعی, حامدfa_IR
dc.contributor.authorپیش بهار, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:41:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:41:49Z
dc.date.available1399-07-09T08:41:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:41:49Z
dc.date.issued2017-09-23en_US
dc.date.issued1396-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-21en_US
dc.date.submitted1395-09-01fa_IR
dc.identifier.citationمحمدرضایی, رسول, اسداله پور, فرشته, رفیعی, حامد, پیش بهار, اسماعیل. (1396). نقش ویژگی های لکسیکوگرافیک در مصرف کنندگان گوشت ماهی در راستای توسعه و تجاری سازی محصولات نوین شیلاتی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 48(3), 399-414. doi: 10.22059/ijaedr.2017.220954.668349fa_IR
dc.identifier.issn2008-4838
dc.identifier.issn2423-785X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2017.220954.668349
dc.identifier.urihttps://ijaedr.ut.ac.ir/article_63956.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/346520
dc.description.abstractدر مطالعه حاضر، امکان­سنجی تشکیل بازارهای نوین شیلاتی مانند سوریمی، کامابوکو و سوسیس ماهی بر پایه ترجیحات لکسیوگرافیک در استان­های مازندران و تهران، با استفاده از 600 پرسشنامه در دو استان و  بر اساس مدل لوجیت در سال 94 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که تمایل به پرداخت افراد کیفیت­گرا در تهران 193240 ریال و در افراد قیمت­گرا 178130 ریال است. درحالی­که تمایل به پرداخت افراد کیفیت­گرا در مازندران 186350 ریال و در افراد قیمت­گرا 151490 ریال است. بنابراین، افراد کیفیت­گرا در مقایسه با افراد قیمت­گرا تمایل به پرداخت بیشتری برای این محصولات دارند و در استان تهران هر سه محصول سوریمی، کوماباکو و سوسیس ماهی توانایی ورود به بازار را دارند. در استان مازندران محصول سوریمی در هر دو گروه و محصول کوماباکو و سوسیس ماهی تنها در بین افراد کیفیت­گرا توانایی ورود به بازار را دارند. براین اساس، می­توان نتیجه گرفت که در استان مازندران به دلیل در دسترس بودن ماهی تازه و با کیفیت افراد این استان تمایل کم­تری به محصولات نوین شیلاتی دارند. در حالی­که در استان تهران تمایل مردم برای محصولات نوین شیلاتی بیشتر است و استان تهران بازار مناسب­­تری برای این محصولات می­باشد.fa_IR
dc.format.extent860
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Agricultural Economics and Development Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2017.220954.668349
dc.subjectتمایل به پرداختfa_IR
dc.subjectلکسیکوگرافیکfa_IR
dc.subjectسوریمیfa_IR
dc.subjectکوماباکوfa_IR
dc.subjectسوسیس ماهیfa_IR
dc.titleنقش ویژگی های لکسیکوگرافیک در مصرف کنندگان گوشت ماهی در راستای توسعه و تجاری سازی محصولات نوین شیلاتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجو- دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue3
dc.citation.spage399
dc.citation.epage414


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد