• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 21, شماره 84
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 21, شماره 84
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش بازتاب قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل در حل مسئله ریاضی دانشجویان مهندسی

    (ندگان)پدیدآور
    فیروزیان, فریبافیروزیان, سهیلافدایی, محمدرضارفیع پور, ابوالفضل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    937.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    درس ریاضی یکی از دروس مهم در رشته‌های مهندسی به­شمار می‌رود و در عملکرد تحصیلی دانشجویان تأثیر بسزایی دارد. که برخی از پژوهشگران، ریاضی را راهی برای ورود افراد با استعداد به مهندسی می­دانند و از آن به­عنوان یکی از علل اُفت تحصیلی یا پیشرفت دانشجویان مهندسی یاد می­کنند. هدف پژوهش حاضر بررسی روند حل مسئله ریاضی دانشجویان مهندسی با رویکرد بازتابی بود. جامعه پژوهش با استفاده از نمونه­گیری مبتنی بر هدف از میان دانشجویان سه رشته مهندسی عمران، مکانیک و الکترونیک انتخاب شدند که در دانشگاه شهید باهنر کرمان مشغول به تحصیل بودند. داده­های پژوهش با استفاده از مصاحبه جمع­آوری شدند. در این پژوهش سعی شد تا با استفاده از بازتاب، راه­حل­های دانشجویان در فرایند حل مسئله ریاضی آنان پرداخته شود. درمجموع، یافته­ها حاکی از آن است که بازتاب در قالب سه مقوله (بازتاب قبل از عمل، بازتاب حین عمل و بازتاب بعد از عمل حل مسئله) بر حل مسئله­ ریاضی دانشجویان مهندسی اثری مثبت  دارد و توانایی حل مسئله­ ریاضی آنان را بهبود می­بخشد.
    کلید واژگان
    دانشجویان مهندسی
    حل مسئله ریاضی
    بازتاب قبل از عمل
    بازتاب حین عمل
    بازتاب بعد از عمل

    شماره نشریه
    84
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
    The Academy of Sciences of I. R. of Iran
    سازمان پدید آورنده
    دکتری ریاضی محض، بخش آموزش ریاضی، دانشکده ریاضی و کامپیوتر، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایران
    دکتری آموزش ریاضی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
    دانشیار بخش آموزش ریاضی، دانشکده ریاضی و کامپیوتر، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایران
    دانشیار بخش آموزش ریاضی، دانشکده ریاضی و کامپیوتر، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایران

    شاپا
    1607-2316
    2676-4881
    URI
    https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.198740.1671
    http://ijee.ias.ac.ir/article_97411.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334581

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب