تأثیر موقعیتهای چندفرهنگی در فرایند یاددهی ـ یادگیری؛ واکاوی تجربیات عوامل انسانی دانشکده نفت اهواز
(ندگان)پدیدآور
عیدی, نسریننوریان, محمدنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر تأثیر موقعیتهای چندفرهنگی در فرایند یاددهی ـ یادگیری؛ واکاوی تجربیات عوامل انسانی دانشکده نفت اهواز است. بهمنظور نیل به این هدف از رویکرد کیفی و روش روایتپژوهی استفاده شده است. جامعه موردمطالعه عوامل انسانی شامل استاد، دانشجو و دیگر کارکنان مثل مشاور از دانشکده  نفت اهواز است که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و برمبنای اشباع نظری یافتهها، تعداد 4 نفر از آنها بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه حضوری و بدون ساختار و روش تحلیل پژوهش، روش تحلیل محتوای کیفی است. یافتههای پژوهش با توجه به 6 درونمایه استخراجشده نشان میدهد که همه از عواملی هستند که باعث تبعیض نژادی در کلاس درس و به دنبال آن در جامعه میشوند. مدرسان قدرت بالایی در بالا بردن ارزشها دارند و میتوانند جلوی تعصبات قومیتی را بگیرند و باعث احترام به قومیتها، آداب و رسوم، زبان و فرهنگ شوند.
کلید واژگان
موقعیتهای چندفرهنگیروایتپژوهی
فرایند ـ یاددهی
یادگیری
تجربیات عوامل انسانی
دانشکده نفت اهواز
شماره نشریه
80تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامیدانشیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامی
شاپا
1607-23162676-4881




