• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 20, شماره 80
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 20, شماره 80
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر موقعیت‌های چندفرهنگی در فرایند یاددهی ـ یادگیری؛ واکاوی تجربیات عوامل انسانی دانشکده نفت اهواز

    (ندگان)پدیدآور
    عیدی, نسریننوریان, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    388.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر تأثیر موقعیت­های چندفرهنگی در فرایند یاددهی ـ یادگیری؛ واکاوی تجربیات عوامل انسانی دانشکده نفت اهواز است. به­منظور نیل به این هدف از رویکرد کیفی و روش روایت­پژوهی استفاده شده است. جامعه موردمطالعه عوامل انسانی شامل استاد، دانشجو و دیگر کارکنان مثل مشاور از دانشکده  نفت اهواز است که با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و برمبنای اشباع نظری یافته­ها، تعداد 4 نفر از آنها به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها، مصاحبه حضوری و بدون ساختار و روش تحلیل پژوهش، روش تحلیل محتوای کیفی است. یافته­های پژوهش با توجه به 6 درونمایه استخراج­شده نشان می­دهد که همه از عواملی هستند که باعث تبعیض نژادی در کلاس درس و به دنبال آن در جامعه می­شوند. مدرسان قدرت بالایی در بالا بردن ارزش­ها دارند و می­توانند جلوی تعصبات قومیتی را بگیرند و باعث احترام به قومیت­ها، آداب و رسوم، زبان و فرهنگ شوند.
    کلید واژگان
    موقعیت‌های چندفرهنگی
    روایت‌پژوهی
    فرایند ـ یاددهی
    یادگیری
    تجربیات عوامل انسانی
    دانشکده نفت اهواز

    شماره نشریه
    80
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
    The Academy of Sciences of I. R. of Iran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی
    دانشیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی‌، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامی

    شاپا
    1607-2316
    2676-4881
    URI
    https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.148353.1575
    http://ijee.ias.ac.ir/article_84335.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334557

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب