| dc.contributor.author | عیدی, نسرین | fa_IR |
| dc.contributor.author | نوریان, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:04:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:04:37Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:04:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:04:37Z | |
| dc.date.issued | 2019-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-09-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-06-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عیدی, نسرین, نوریان, محمد. (1397). تأثیر موقعیتهای چندفرهنگی در فرایند یاددهی ـ یادگیری؛ واکاوی تجربیات عوامل انسانی دانشکده نفت اهواز. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 20(80), 97-114. doi: 10.22047/ijee.2019.148353.1575 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1607-2316 | |
| dc.identifier.issn | 2676-4881 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.148353.1575 | |
| dc.identifier.uri | http://ijee.ias.ac.ir/article_84335.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334557 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر تأثیر موقعیت<strong></strong>های چندفرهنگی در فرایند یاددهی ـ یادگیری؛ واکاوی تجربیات عوامل انسانی دانشکده نفت اهواز است. بهمنظور نیل به این هدف از رویکرد کیفی و روش روایتپژوهی استفاده شده است. جامعه موردمطالعه عوامل انسانی شامل استاد، دانشجو و دیگر کارکنان مثل مشاور از دانشکده نفت اهواز است که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و برمبنای اشباع نظری یافتهها، تعداد 4 نفر از آنها بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه حضوری و بدون ساختار و روش تحلیل پژوهش، روش تحلیل محتوای کیفی است. یافتههای پژوهش با توجه به 6 درونمایه استخراجشده نشان میدهد که همه از عواملی هستند که باعث تبعیض نژادی در کلاس درس و به دنبال آن در جامعه میشوند. مدرسان قدرت بالایی در بالا بردن ارزشها دارند و میتوانند جلوی تعصبات قومیتی را بگیرند و باعث احترام به قومیتها، آداب و رسوم، زبان و فرهنگ شوند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 388 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران | fa_IR |
| dc.publisher | The Academy of Sciences of I. R. of Iran | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه آموزش مهندسی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Engineering Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.148353.1575 | |
| dc.subject | موقعیتهای چندفرهنگی | fa_IR |
| dc.subject | روایتپژوهی | fa_IR |
| dc.subject | فرایند ـ یاددهی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | تجربیات عوامل انسانی | fa_IR |
| dc.subject | دانشکده نفت اهواز | fa_IR |
| dc.title | تأثیر موقعیتهای چندفرهنگی در فرایند یاددهی ـ یادگیری؛ واکاوی تجربیات عوامل انسانی دانشکده نفت اهواز | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 20 | |
| dc.citation.issue | 80 | |
| dc.citation.spage | 97 | |
| dc.citation.epage | 114 | |