نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعیدی, نسرینfa_IR
dc.contributor.authorنوریان, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:37Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:37Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-11en_US
dc.date.submitted1397-06-20fa_IR
dc.identifier.citationعیدی, نسرین, نوریان, محمد. (1397). تأثیر موقعیت‌های چندفرهنگی در فرایند یاددهی ـ یادگیری؛ واکاوی تجربیات عوامل انسانی دانشکده نفت اهواز. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 20(80), 97-114. doi: 10.22047/ijee.2019.148353.1575fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.148353.1575
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_84335.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334557
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر تأثیر موقعیت<strong>­</strong>های چندفرهنگی در فرایند یاددهی ـ یادگیری؛ واکاوی تجربیات عوامل انسانی دانشکده نفت اهواز است. به­منظور نیل به این هدف از رویکرد کیفی و روش روایت­پژوهی استفاده شده است. جامعه موردمطالعه عوامل انسانی شامل استاد، دانشجو و دیگر کارکنان مثل مشاور از دانشکده  نفت اهواز است که با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و برمبنای اشباع نظری یافته­ها، تعداد 4 نفر از آنها به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها، مصاحبه حضوری و بدون ساختار و روش تحلیل پژوهش، روش تحلیل محتوای کیفی است. یافته­های پژوهش با توجه به 6 درونمایه استخراج­شده نشان می­دهد که همه از عواملی هستند که باعث تبعیض نژادی در کلاس درس و به دنبال آن در جامعه می­شوند. مدرسان قدرت بالایی در بالا بردن ارزش­ها دارند و می­توانند جلوی تعصبات قومیتی را بگیرند و باعث احترام به قومیت­ها، آداب و رسوم، زبان و فرهنگ شوند.fa_IR
dc.format.extent388
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.148353.1575
dc.subjectموقعیت‌های چندفرهنگیfa_IR
dc.subjectروایت‌پژوهیfa_IR
dc.subjectفرایند ـ یاددهیfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectتجربیات عوامل انسانیfa_IR
dc.subjectدانشکده نفت اهوازfa_IR
dc.titleتأثیر موقعیت‌های چندفرهنگی در فرایند یاددهی ـ یادگیری؛ واکاوی تجربیات عوامل انسانی دانشکده نفت اهوازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه علوم تربیتی و روانشناسی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی‌، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue80
dc.citation.spage97
dc.citation.epage114


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد