• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Language Teaching Research
    • Volume 7, Issue 3 (Special Issue)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Language Teaching Research
    • Volume 7, Issue 3 (Special Issue)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Reflective Practice in English Language Teaching in Indonesia: Shared Practices from Two Teacher Educators

    (ندگان)پدیدآور
    Cirocki, AndrzejWidodo, Handoyo
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    745.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This article presents how reflective practice is promoted through continuing professional development (CPD) workshops for pre- and in-service EFL teachers in Indonesia. The purpose of such workshops is threefold: to encourage teachers to take responsibility for their professional growth; to guide teachers in selecting specific aspects of practice for further development; and to stimulate teachers to reflect individually and collectively on the teaching-learning process to deliver successful lessons and maximise student learning. With this in mind, the current contribution starts by operationalising the concept of reflective practice and describing reflective practitioners. It also details when, how and why English language practitioners should engage in reflective practice. The article concludes with a set of useful activities that help transform English language teachers into reflective practitioners.
    کلید واژگان
    reflection
    reflective practice
    reflective practitioner
    teacher education
    TESOL

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-10-01
    1398-07-09
    ناشر
    Urmia University
    سازمان پدید آورنده
    University of York
    King Abdulaziz University

    شاپا
    2322-1291
    URI
    http://ijltr.urmia.ac.ir/article_120734.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/328504

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب